شناسهٔ خبر: 28576839 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

پس از قتل منتقد دولت سعودي در داخل کنسولگري،

از عمليات مثله کردن جسد خاشقچي فيلم برداري شد

صاحب‌خبر -
الخلیج الجدید : خاشقجی در داخل کنسولگری و در حضور مقامات سعودی بازجویی و شکنجه شد و به قتل رسيد و جسدش تکه تکه شد.
 
به گزارش صدا و سیما، یک منبع آگاه در گفتگو با پایگاه خبری الخلیج الجدید جزئیاتی از آخرین ساعات زندگی جمال خاشقجی نویسنده و روزنامه نگار مشهور سعودی فاش کرد و گفت خاشقجی پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول در تاریخ 2 نوامبر (10 مهر) ناپدید شد و منابع ترکیه ای اعلام کردند این روزنامه نگار ( منتقد دولت عربستان) در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.از عمليات مثله کردن جسد خاشقچي فيلم برداري شد
این منبع به الخلیج الجدید گفت خاشقجی در داخل کنسولگری و در حضور مقامات سعودی بازجویی و شکنجه شد. مقامات سعودی با دو هواپیمای اختصاصی به همین منظور وارد استانبول شدند و تقریباً همان زمانی که خاشقجی وارد کنسولگری شده بود، مقامات سعودی هم رسیدند.
 
این منبع افزود خاشقجی پس از شکنجه شدید به قتل رسید، آنگاه جسدش قطعه قطعه شد. وی اشاره کرد عملیات بازجویی و مثله کردن جسدش فیلمبرداری شد و مقامات سعودی فیلم را گرفتند و با همان دو هواپیمای اختصاصی به عربستان برگشتند و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را در جریان این فیلم قرار دادند. 
شامگاه روز شنبه خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در ترکیه اعلام کرد خاشقجی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول به‌ قتل رسیده و عملیات قتل وی برنامه‌ریزی شده بود و جسدش هم به خارج از کنسولگری منتقل شد.
 
درهمین حال منابع امنیتی ترکیه اعلام کردند 15 سعودی از جمله تعدادی از مقامات این کشور با دو فروند هواپیمای اختصاصی وارد استانبول شدند و همزمان با حضور خاشقجی در داخل کنسول گری در این محل حضور یافتند.
 
منابع امنیتی افزودند مقامات سعودی بعدا به کشورهایی که از آنجا آمده بودند، برگشتند بدون اینکه خاشقجی از کنسولگری خارج شود .
 
این منابع تاکید کردند جمال خاشقجی پس از ورود به داخل کنسولگری کشورش در استانبول از ظهر روز سه شنبه گذشته خارج نشده است.
 
پیش بینی می شود طی ساعات آینده تحولات دراماتیکی در روابط عربستان سعودی و ترکیه ایجاد شود به طوری که یاسین اکتای مشاور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ، حادثه ناپدید شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول را به مثابه حمله علیه ترکیه دانست و از دولت کشورش خواست این موضوع را بررسی کند.

نظر شما