شناسهٔ خبر: 28236587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز/ شماری از حاضران به شهادت رسیده‌اند/هلاکت هر 4 تروریست حادثه اهواز/ انتشار اسامی 25 تن از شهدا +تصاویر

۳۰ دقیقه پس از آغاز رژه گذشته بود که ناگهان دو نفر از میان جمعیت به مردمی که در حال مشاهده رژه بودند تیراندازی کردند.گفته می‌شود که دو نفر با اسلحه گرم پس از تیراندازی به سمت مردم قصد تیراندازی به سمت جایگاه را داشتند که توسط نیروهای مسلح مضروب شدند.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
 در مراسم امروز رژه‌های نیروی مسلح چند عنصر مسلح مردم را به گلوله بستند. گزارش‌های اولیه از این حادثه حاکی است شماری به شهادت رسیدند یا زخمی شدند.

       >بیشتر بخوانید:

امروز در حین برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز از سوی فرد یا افرادی ناشناس تیراندازی شد.

اخبار اولیه حاکی از این است که تعدادی در این حمله تروریستی به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز مجروح شده اند.

این حمله دقایقی پیش در هنگام برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر 92 زرهی اهواز صورت گرفت.

 گزارش حاکی است که تیراندازی از پشت جایگاه مخصوص مسئولان انجام شده و حاضران برای احتیاط روی زمین افتادند. مهاجمان لباس نظامی به تن داشته‌اند. از تعداد زخمی‌ها هنوز آماری در دست نیست.

این  تیراندازی حدود 10 دقیقه ادامه داشته است و تا لحظه مخابره خبر، صدای آژیر آمبولانس‌ها که به سوی محل می‌روند، شنیده می‌شود.

جزئیات حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز/ ارتش، مردم و خبرنگاران را در پادگان لشکر ۹۲ زرهی پناه داد

فارس مشاهدات میدانی خبرنگارش از اتفاقات خوزستان نوشت:

پس از آغاز مراسم رژه نیروهای مسلح دو نفر از پارک شهید سبحانی که پشت استیج رژه قرار دارد با به رگبار بستن مردم قصد حمله به جایگاه رژه را داشتند که نیروهای مسلح مستقر در محل رژه با دعوت مردم به پناه گرفتن با افراد مسلح درگیر شدند.

۲ نفر موتورسوار که به رژه نیروهای مسلحانه در اهواز حمله کردند بودند پس از زخمی کردن چند نفر از محل تیراندازی گریختند.


       >بیشتر بخوانید: 



شهروندان حاضر در محل رژه ابتدا گمان می‌کردند که تیراندازی سهوی بوده اما با زخمی شدن چند نفر از شهروندان متوجه حمله تروریستی شدند.

هنوز از تعداد شهدای این حادثه و افراد زخمی شده خبری منتشر نشده اما آمبولانس‌های مرکز فوریت پزشکی اهواز با حضور در محل رژه در حال انتقال مجروحان به مراکز درمانی هستند.

پس از این حمله تروریستی نیرو‌های ارتش حاضر در محل رژه، برخی از مردم و خبرنگاران را در پادگان لشکر ۹۲ زرهی اهواز پناه دادند.

آیت الله موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت الله حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری، شریعتی استاندار خوزستان و عالمی نیسی فرماندار اهواز از جمله مسؤولان حاضر در جایگاه رژه بودند که به آنها آسیبی نرسیده و در سلامت کامل هستند.

یک مقام مطلع گفت: تاکنون 2 نفر از مهاجمان مسلح کشته شدند، یک نفر زخمی و یک نفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

لیست اسامی 25 نفر از شهدا حادثه تروریستی اهواز منتشر شد

علی‌حسین حسین زاده با اشاره به حادثه صبح امروز اسامی زیر را به عنوان آمار شهدای این حادثه اعلام کرد.

1- امید فرخی زنگنه
2- علی لویمی
3- اسماعیل شفیع نژاد
4- میلاد جهانگیر نژاد
5- سعید کریمی
6- یونس پور حلو
7- رضا شعیبی
8- امید حسینی
9- علی کمایی
10- اقدامی
11- حسین ولایتی فر
12- سعید زارع
13- حسین فاروق
14- خلیل هاشمی فرد
15- علی سلمان وند
16- امید نریمسایی
17- محمد عذاری
18- نبی دریس
19- ابراهیم بنداوی
20- محمد افشنگی
21- مهران زرافشان
22- سینا آغاجری
23- حسین منجزی
24- محمد عوذاری
25- مجهول الهویه


    >بیشتر بخوانید: 

 
  گروهک تروریستی الاحوازیه مسئولیت حادثه تروریستی امروز را به عهده گرفت

یعقوب حر التسطری سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه در گفت‌وگو با  شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال حمله تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز را پاسخی به آنچه سرکوب عرب‌های اهوازی خواند ، دانست و گفت: ما راهی جز مقاومت نداریم. مقاومت ملی اهواز عملیات امروز را  علیه سپاه و نیروهای نظامی جمهوری اسلامی انجام داد.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر این که آیا الاحوازیه مسئولیت این حمله را بر عهده می‌گیرد، گفت: من می‌گویم که مقاومت ملی اهواز این کار را انجام داد.

وی در ادامه این گفت‌وگو مدعی شد که فعالیت این گروه‌های تروریستی تنها علیه سپاه و در جاهایی بوده که غیرنظامیان در آن نبوده‌اند،

این ادعا  در حالی مطرح شد که در میان آسیب دیدگان این حمله  تروریستی تعداد زیادی شهروند غیرنظامی شامل کودکان به چشم می‌خورد.

      >بیشتر بخوانید: 
 

 







نظر شما