شناسهٔ خبر: 28231525 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رهبر انصارالله یمن برای مقابله با عربستان اعلام بسیج عمومی کرد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: سید «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی روز عاشورای حسینی، برای مقابله گسترده با دشمن سعودی و پایان دادن به تجاوزگری عربستان در یمن، بسیج عمومی اعلام کرد.

رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت سالروز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان، در میان عزاداران و در مراسم روز عاشورای حسینی به ایراد سخنرانی پرداخت و بر استقامت مردم یمن در برابر توطئه‌های آمریکا و ائتلاف سعودی تأکید کرد.

سید «عبدالملک بدرالدین الحوثی» در این سخنرانی، برای مقابله با تجاوزات عربستان و ائتلاف سعودی در سواحل غربی و جنوب «الحدیده»، بسیج عمومی اعلام کرد و از همه مردم خواست تا برای پایان دادن به اشغالگری عربستان، به جبهه بروند.او در ابتدای سخنرانی خود سالروز شهادت امام حسین (ع) به همراه یارانش در کربلا را به مسلمانان تسلیت گفت.رهبر انصارالله گفت: به امام حسین (ع) نگاه می‌کنیم در حالی که تنها مانده و دشمنان او را محاصره کرده‌اند و این مسئله باعث قدرت و صلابت او می‌شود. وی تأکید کرد: مردم یمن با الهام از امام حسین(ع) و تأسی به منش ایشان قدرت می‌گیرند.

وی در ادامه به جنگ ائتلاف عربستان علیه یمن اشاره و اعلام کرد: ائتلاف متخاصم سعودی به دنبال به زانو درآوردن یمنی ها است ولی مردم هرگز در برابر زورخواهی‌های دشمنان تسلیم نخواهند شد و همچون سرور شهیدان خواهند گفت: «هیهات منا الذله». الحوثی همچنین بار دیگر بر مواضع ثابت و همیشگی انصارالله در برابر مسائل بزرگ امت اسلامی از جمله آرمان فلسطین و آزادی مردم این کشور تأکید کرد.

در چنین شرایطی و همزمان با فراخوان بسیج عمومی رهبر انصارالله، ارتش به همراه قبایل یمنی برای مقابله با ائتلاف سعودی- اماراتی در جبهه ساحل غربی و جنوب «الحدیده»، تجهیزات نظامی گسترده و صدها نفر از نیروهای ورزیده را به این منطقه اعزام کردند.

نظر شما