شناسهٔ خبر: 28197579 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

اینتر میلان 2-1 تاتنهام؛ بازگشت شکوه به جوزپه مه آتزا

امیررضا عباسی

اینتر با پیروزی به لیگ قهرمانان اروپا بازگشت.

صاحب‌خبر -

طرفداری- به لطف گل زیبای مائورو ایکاردی و گل دیرهنگام وسینو، اینتر در شب بازگشت لیگ قهرمانان به ورزشگاه جوزپه مه آتزا، برنده میدان را ترک کرد.

مشخصات بازی
 

هفته اول لیگ قهرمانان اروپا - ورزشگاه جوزپه مه آتزای میلان 

گل‌ها: مائورو ایکاردی (85) و ماتیاس وسینو (91) برای اینتر

کریستین اریکسن (دقیقه 53) برای تاتنهام

گزارش بازی

آخرین‌باری که اینتر میلان ایتالیا در لیگ قهرمانان پیروز شده بود، به آخرین بازی آن‌ها در این رقابت‌ها باز می‌گشت. جایی که علی‌رغم پیروزی برابر مارسی، آن‌ها به علت قانون گل زده در خانه حریف، توسط تیم فرانسوی در مرحله یک هشتم نهایی حذف شدند و پس از آن، دیگر روی لیگ قهرمانان را ندیدند تا این‌که پس از پیروزی دراماتیک فصل گذشته برابر لاتزیو، افعی‌ها بالاخره به لیگ قهرمانان بازگشتند. با این‌حال، آن‌ها فصل را با فرم خوبی شروع نکردند، باخت برابر ساسولو و پارما و تساوی برابر تورینو، باعث شد تا تنها پیروزی اینتر در این فصل برابر بولونیا به دست بیاید. با این‌حال، حریف آن‌ها هم روزگار خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. تاتنهام پس از این‌که در ویکاریج رود برابر واتفورد شکست خورد، در ومبلی هم به لیورپول باخت تا پس از دو شکست پیاپی به لیگ قهرمانان بیاید. لیگ قهرمانانی که آخرین‌بار توسط یک تیم ایتالیایی دیگر از آن حذف شده بودند.

آغاز بازی اما با برتری نسبتی تاتنهام همراه بود. اگرچه آن‌ها فرصت خطرناک گل‌زنی نداشتند، اما توپ و میدان در اختیارشان بود. تا این‌که اینتر کم کم جریان بازی را در اختیار گرفت و اینتری‌ها هم بالاخره وورم را مجبور به واکنش کردند. اگرچه در اواخر نیمه، باز هم تاتنهام تیم برتر میدان بود و کین حتی در یک صحنه هندانوویچ را دریبل کرد، اما نتوانست توپ را وارد دروازه کند. در صحنه دیگری نیز هندانوویچ مجبور شد ضربه سرژ اوریه را مهار کند کند تا مانع از گل‌ خوردن اینتر شود. با این حساب، نیمه اول با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید.

با آغاز نیمه دوم اما، اینتر بود که بازی را با حرارت بیش‌تری آغاز کرد. در همان دقیقه اول نیمه، ضربه پشت محوطه پولیتزانو دروازه تاتنهام را تهدید کرد. اما هرچه از شروع نیمه گذشت، این باز هم تاتنهام بود که بازی را در اختیار گرفت. موضوعی که در نهایت به گلزنی اریکسن ختم شد تا تاتنهام در خانه اینتر از این تیم پیش بیفتد.

پس از گل نیز حملات تاتنهامی‌ها ادامه داشت و حتی لاملا با یک ضربه از پشت محوطه اینتر، می‌توانست دروازه این تیم را باز کند. در یک صحنه دیگر، نفوذ لوکاس مورا به محوطه جریمه اینتر و پاس او برای لاملا، خطرساز شد. اما با آغاز دقیقه 80، اینتری‌ها که نمی‌خواستند دومین شکست پیاپی خود را در یک هفته تجربه کنند، به شدت حملات خود اضافه کردند و ایکاردی با یک سوپر گل، نراتزوری را نجات داد. گلی که روی ارسال دقیق آساموا و ضربه پرقدرت مهاجم باصلابت آرژانتینی به ثمر رسید. تنها پنج دقیقه بعد و در وقت‌های نیز ماتیاس وسینو کار را تمام کرد. او با یک ضربه سر، دروازه تاتنهام را فرو ریخت تا اینتر در بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا، برنده باشد.

سه هفته دیگر، پس از انجام بازی‌ها در لیگ‌های داخلی و جام‌های داخلی، اینتر در هلند به مصاف پی اس وی آیندهوونی می‌رود که امشب در بازی دیگر در نیوکمپ تحقیر شد و تاتنهام نیز در لندن میزبان بارسلونا خواهد بود.

شرح گل‌ها

اینتر میلان 0-1 تاتنهام (کریستین اریکسن): ضربه کریستین اریکسن از پشت محوطه جریمه، توسط سمیر هندانوویچ دفع شد و طی فعل و انفعالاتی، دوباره به اریکسن پشت محوطه جریمه بازگشت و این‌بار ضربه بازیکن دانمارکی با برخورد به میراندا، با یک قوس منحرف شد و از بالای دستان دروازه‌بان اینتر، وارد دروازه اینتر شد.

اینتر میلان 1-1 تاتنهام (مائورو ایکاردی): ارسال آساموا از سمت چپ پشت محوطه به مائورو ایکاردی رسید تا این بازیکن آرژانتینی به زیبایی موفق شد با یک ضربه محکم از پشت محوطه جریمه، توپ را به کنج دروازه تاتنهام بفرستد.

اینتر میلان 2-1 تاتنهام (ماتیاس وسینو): پس از ارسال یک کرنر، ضربه سر دی فرای در نزدیکی‌های قوس محوطه جریمه، توپ را به وسینو در محوطه شش‌قدم رساند تا بازگشت دراماتیک اینتر کامل شود و نراتزوری بازی را با پیروزی به پایان برساند.

خلاصه بازی

 

 

نظر شما