شناسهٔ خبر: 28127967 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت صنعت، معدن و تجارت | لینک خبر

مشاركت چشمگير بخش خصوصي در طرح هاي معدن و صنايع معدني / راه اندازي 8 پروژه در مناطق محروم

۰ / 24 / 42 / ۸۴ / 158 / 253

رئيس هيات عامل ايميدرو در مجمع عمومي عادي (سالانه) ايميدرو اعلام كرد: تحقق برنامه هاي اقتصاد مقاومتي و انجام ماموريت هاي توسعه اي از ابتدا در شمار برنامه هاي اين سازمان قرار گرفت و با تلاش هاي انجام شده طي ساليان اخير، دستاوردهاي قابل ملاحظه اي بدست آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، مهدي كرباسيان در اين جلسه كه با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت و تمامي اعضاي مجمع برگزار شد، افزود: با توجه به عملكرد، ادعا مي كنيم ايميدرو در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و جلوگيري از خام فروشي يكي از سازمان هاي برتر در كشور بوده است.

وي اظهار كرد: يكي از مشكلات ايميدرو با شروع فعاليت دولت يازدهم طرح هاي نيمه تمام و متوقف بود. علاوه بر برنامه ريزي براي حل مشكلات طرح هاي نيمه تمام، پروژه هاي جديدي را نيز تعريف كرديم تا بخش خصوصي و غيردولتي مشاركت بيشتري در طرح ها داشته باشند.

رئيس هيات عامل ايميدرو با بيان اينكه جذب سرمايه گذار در حوزه معدن و صنايع معدني يكي از نكات حائز اهميت اين سازمان طي سال هاي گذشته بوده است، عنوان كرد: علاوه بر برنامه هاي توسعه اي و حمايتي، توجه به مقوله پژوهش در شمار اولويت هاي سازماني قرار گرفت و در اين زمينه ايميدرو با سرمايه گذاري ميلياردي طي سال هاي گذشته، گام هاي اثربخشي را برداشته است.

كرباسيان يادآور شد: ايميدرو با انجام و توسعه فعاليت هاي اكتشافي و رساندن آن به سطح 270هزار كيلومتر مربع، ريسك ناشي از عمليات اكتشاف را برعهده گرفت تا شرايط جذب سرمايه بخش خصوصي فراهم آيد.

وي اظهار داشت: در اين برنامه تاكنون 200 هزار كيلومتر عمليات ژئوفيزيك هوايي انجام شده است.

وي ادامه داد: اكنون شرايط جذب سرمايه ها فراهم آمده و بخش خصوصي مي تواند با ادامه فعاليت ها، معادن كشف شده را در اختيار گيرد.

كرباسيان گفت: ايميدرو به همراه شركت هاي وابسته، چندين طرح را با سرمايه گذاري 3.7 ميليارد دلار تا پايان سال جاري به بهره برداري خواهد رساند.

رئيس هيات عامل ايميدرو ادامه داد: ايميدرو كه توسعه، راهبري شركت ها و توانمندسازي را در شمار ماموريت هاي اصلي خود قرار داده است؛ در 80 درصد از مناطق كمتر توسعه يافته كشور فعاليت هاي معدني به ويژه اكتشافي داشته است.

وي افزود: فعال كردن مجدد طرح ها در سال 97 به ارزش 2.3 ميليارد دلار از ديگر اقدامات اين سازمان به شمار مي رود.

كرباسيان اعلام كرد: ايميدرو 24 ميليارد تومان در بخش پژوهش و توسعه فناوري در سال 96 سرمايه گذاري كرد و 2 ميليارد تومان سرمايه به بخش آموزش اختصاص داد.

وي ادامه داد: طي اين مدت 13هزار نفر با همكاري آموزشگاه هاي تخصصي، تحت آموزش قرار گرفتند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه همكاري با 10 دانشگاه معتبر كشور از جمله اقدامات سازمان در اين زمينه است گفت: مطالعه در زمينه عناصر خاكي يكي از مهم ترين برنامه هاي مطالعاتي ايميدرو محسوب مي شود كه در اين خصوص دستاوردهاي قابل توجهي را بدست آورديم.

كرباسيان با اعلام اينكه با شروع دوران مديريتي در سال 92، در تمام شركت ها و واحدهاي تابعه بحث حسابرسي داخلي به طور جدي اجرايي شد، اظهار كرد: از يكايك تيم اجرايي شامل مديران و تمامي كاركنان ايميدرو به پاس تلاش هايي كه طي سال هاي گذشته داشته اند، قدرداني مي كنم.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اعلام اينكه ظرف سال گذشته تا به امروز 8 پروژه در مناطق محروم راه اندازي شده است گفت: جذب سرمايه گذار، افتتاح پروژه ها و سرمايه گذار جديد جزو نكات مثبت سازمان بوده است و اميدواريم اين روند با حمايت هاي دستگاه ها ادامه داشته باشد.

وي با بيان اينكه در اين زمينه سياست هاي دولت و برنامه ريزي ها بسيار موثر بوده است اعلام كرد: توجه ويژه به سازمان هاي توسعه اي منجر به اين مي شود تا اين مجموعه ها به عنوان بازوي دولت؛ كمك رسان اقتصاد كشور باشند.

نظر شما