شناسهٔ خبر: 2806868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

هواپيماي آمريکايي داعش را در استان صلاح الدين به سلاح تجهيز کردند

صاحب‌خبر -

يک مسئول عالي رتبه محلي عراقي از اقدام يک فروند هواپيماي نظامي آمريکايي در ارسال سلاح و مهمات به نيروهاي داعش در اين کشور خبر داد.

به گزارش تسنيم، يکي از مسئولان محلي عراقي روز شنبه از اقدام نيروي نظامي آمريکا در فرود آوردن محموله اي از سلاح و مهمات نظامي بر فراز منطقه الخضره که محل استقرار نيروهاي سازمان تروريستي داعش است با استفاده از چتر خبر داد و در اين زمينه خواستار آغاز تحقيقات شده است.

مهندس “مفيد البلداوي” فرماندار شهر بلد در 80 کيلومتري شمال استان صلاح الدين در اين باره در گفت وگو با العربي الجديد افزود: يک فروند هواپيماي نظامي آمريکايي وابسته به ائتلاف بين المللي به وسيله چتر و به صورت عمدي يک محموله سلاح و مهمات نظامي را بر فراز منطقه الخضره که تحت سيطره داعش است، فرستاده است.

وي در بخش ديگري از سخنانش افزود: اين اقدام هواپيماي آمريکايي شامگاه جمعه در اين منطقه روي داد و نيروهاي داعشي اين محموله سلاح را تحويل گرفتند و اين منطقه در واقع از سوي نيروهاي امنيتي عراقي و گروه هاي مردمي در محاصره بوده اما اين چتر حاوي سلاح و مهمات که عرض چتر بيش از 5 متر بوده نشان مي دهد حامل سلاح و مهمات بسياري بوده و ساکنان محلي نيز اين واقعه را به وضوح مشاهده کرده اند از اين رو مي بايست در اين باره تحقيقاتي آغاز شود.

البته پايگاه خبري محلي “المعلومه” هم به نقل از پايگاه هاي اجتماعي نواري ويديويي را منتشر کردند که در آن يک هواپيماي ناشناس نظامي ديده مي شود که از آسمان يک چتر بزرگ را که محتويات بسياري داشته، بر فراز منطقه الخضره فرود مي فرستاد.

از سوي ديگر پايگاه خبري المنار لبنان هم در اين باره چنين اعلام کرد: در رسوايي که اولين اقدام در نوع خود به شمار نمي آيد،‌ نيروهاي ائتلاف بين المللي کمک هاي تسليحاتي خود را در اطراف شهر بلد واقع در استان صلاح الدين در شمال بغداد براي نيروهاي داعش از آسمان فرو فرستادند و اين واقعه را منابع ميداني عراقي به المنار در اين منطقه گزارش کردند.

کارشناسان مسائل نظامي در عراق مي‌گويند، ائتلاف بين المللي مبارزه با تروريسم داعش هر زمان که نيروهاي عراقي در صدد شکست اين گروه تروريستي در هر نقطه از عراق هستند، اقدام به ارسال کمک‌هاي تسليحاتي نظامي به داعش مي‌کنند تا معادله نبرد به نفع داعش تغيير يابد.

خبرنگار المنار از منطقه درگيري‌ها در نزديک شهر بلد در استان صلاح الدين در اين باره گزارش داد که نيروهاي عراقي در حال شکست دادن داعش در منطقه روستاي “البوهرير” در جنوب شرق شهر بلد در استان صلاح الدين بودند و نظاميان ارتش عراق و نيروهاي مردمي نيز در حال حرکت از مناطق الضلوعيه در استان صلاح الدين به سمت نيروهاي تکفيري بودند که ارسال کمک‌هاي نظامي آمريکايي به داعش روي داد.

نظر شما