شناسهٔ خبر: 2805822 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

ناوشکن‌های فرامنطقه‌ای با اخطار ایران منطقه رزمایش را ترک کردند

صاحب‌خبر -

ناوشکن‌های فرا منطقه‌ای از جمله یک فروند ناو آمریکایی با اخطار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ادامه حرکت در محدوده برگزاری رزمایش «محمد رسول‌الله» (ص) باز ماندند و منطقه را ترک کردند.

بنا به اعلام معاون عملیات نزاجا، یک فروند هواپیمای گشت نیروی دریایی ایران روز یک‌شنبه (۷ دی) هنگام انجام ماموریت شناسایی، به شناورهای فرامنطقه‌ای از جمله یک ناو آمریکایی که وارد محدوده‌ی برد موشک‌های نیروی دریایی ارتش در محل رزمایش محمد رسول الله (ص) شده بودند، اخطار داد.

شناورهای فرا منطقه‌ای بعد از دریافت اخطار هواپیمای گشت نیروی نزاجا، بلافاصله منطقه را ترک کردند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، پیش از این اعلام کرده بود: منطقه‌ای را به عنوان منطقه تیراندازی مشخص کرده‌ایم که اژدر و موشک در آن شلیک می‌کنیم و اطلاعیه می‌دهیم که بیگانگان منطقه را ترک کنند.

سیاری این روند را مطابق با قوانین بین‌المللی دانست و تاکید کرد: هر که منطقه را ترک نکند، عواقب آن با خودش خواهد بود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه (۴ دی) به منظور نمایش توانمندی‌های نظامی کشور رزمایش بزرگ شش روزه خود را با رمز «محمد رسول الله(ص)»  در جنوب کشور آغاز کرد.

چهارمین مرحله از رزمایش گسترده ارتش ایران یک‌شنبه (۷ دی) آغاز شد.

در چهارمین روز از رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص)، یگان‌های پروازی، شناورهای سطحی، قایق‌های تندرو، زیردریایی‌های سنگین کلاس طارق و شناورهای بومی و بهینه‌شده، به منظور جلوگیری از نفوذ دشمن فرضی به آب‌های ساحلی، به اجرای عملیات مین‌ریزی پدافندی در گستره دریای عمان و منطقه رزمایش پرداختند.

نیروی دریایی ارتش همچنین درپی مین‌ریزی نیروهای مهاجم، به منظور تامین امنیت کشتی‌های تجاری و نفت‌کش و بازنگه داشتن خطوط مواصلاتی شناورهای خودی، با بهره‌گیری از بالگردهای RH ، عملیات مین‌روبی را آغاز کردند.

در این مرحله از رزمایش جنگنده‌های فانتوم نیروی هوایی ارتش به منظور پشتیبانی از یگان‌های شناور نیروی دریایی با شلیک موشک‌های ماوریک نسبت به انهدام اهداف شناور دریایی اقدام کردند.

هواپیماهای سوخو ۲۴ نیز به شلیک راکت‌های بهینه‌شده توسط متخصصان جوان صنایع دفاعی کشور پرداختند و اهداف شناور را در دریا منهدم کردند.

رزمایش محمد رسول الله (ص) در حالی در چهارمین مرحله خود ادامه دارد که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است قدرت نظامی این کشور هیچ گونه تهدیدی برای سایر کشورها محسوب نمی‌شود و دکترین دفاعی ایران بر بازدارندگی استوار است.

ن م/ن ا م/ن ا م

نظر شما