شناسهٔ خبر: 2801890 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

شايد امروز خبرهاي خوبي بابت بازيکنان سرباز بشنويم

گودرزي: اميدوارم نمايندگان نگاه ويژه تري بابت بودجه ورزش داشته باشند

وزير ورزش و جوانان در حاشيه مراسم افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي وزارت ورزش در مجلس شوراي اسلامي گفت: بازيکنان تيم ملي فوتبال دو دسته مشکل داشتند که عمدتا عدم توجه مسئولان فدراسيون فوتبال بود.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري موج، محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان در حاشيه بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي وزارت ورزش در مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران گفت: مي‌خواهيم ورزش را در قسمت فرهنگي توسعه دهيم و از سوي خانواده‌ها و ساير اقشار مختلف مفهوم ورزش همگاني‌سازي را انجام دهيم. در واقع ايجاد يک روحيه بين عامه مردم براي پرداختن به ورزش دغدغه اصلي ما است.
وي در ادامه با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبري و رييس دولت به اختصاص اعبتار در اين زمينه افزود: اختصاص اعتبار به ورزش همگاني که مورد تاکيد مقام معظم رهبري، رئيس جمهور و دولت محترم است، لحاظ شده و اين موضوع بزرگترين دستاورد ما محسوب مي‌شود، ضمن اينکه پرداختن به ورزش قهرماني در مسابقات آسيايي اينچئون را شاهد بوديم. در بازي‌هاي آسيايي و پاراآسيايي حرکت روبه‌جلويي داشتيم که اميدوارم تداوم داشته باشد.
وزير ورزش و جوانان درباره اين که علي لاريجاني گفته بودجه ورزش بايد افزايش يابد و اينکه گفته مي‌شود پيشگيري بهتر از درمان است و در حال حاضر بودجه وزارت بهداشت چندين برابر بودجه وزارت ورزش است، درباره راهکارش براي افزايش بودجه ورزش گفت: يکي از راهکارها آشناسازي بخش‌هاي تاثيرگذار و تصميم‌گير و قانونگذار است. همين‌ نمايشگاه، جزتو فعاليت‌هاي فرهنگي و اطلاع رساني است و باعث خواهد شد نمايندگان محترم از نزديک با مسائل و ضعف‌هاي متنوع ورزشي آشنا شوند و ببينند که اعتبارات زيادي نياز داريم. برگزاري اين نوع نمايشگاه‌ها و اين نوع عرضه‌ها باعث مي‌شود عنايت بيشتري به ورزش شود و اميدوارم چنين کارهايي تاثيرگذار باشد.
گودرزي ادامه داد: بايد در بخش قانونگذاري هم پيگيري‌هايي انجام دهيم تا مجلس محترم عنايت کافي را به ورزش داشته باشد.
وي درباره حضورش در تمرين تيم ملي فوتبال که روز گذشته انجام شد اظهار داشت: بازيکنان تيم ملي و کادرفني را زيارت کردم و ديدار بسيار خوب و صميمانه‌ اي بود. دوستان از نزديک مسائل و مشکلاتشان را مطرح کردند و بعضي از آنها دودسته مشکل داشتند. يکي از مشکلات اصلي عدم توجه بود که در واقع قدري از اين مشکل تعديل شد و مربوط به مطالبات مالي مي‌شد که بلافاصله دستور پي گيري دادم و بخش اعظمي از اين مشکلات از ديروز بعدازظهر و شب گذشته رفع شده است.
وزير ورزش و جوانان با بيان اين که اميدوارم بخش ديگر مشکلات تيم ملي هم مرتفع شود، درباره مشکل بازيکنان سرباز يادآور شد: براي حل مشکل بازيکنان سرباز چند روز قبل مکاتباتي انجام دادم و با رياست محترم ستاد مشترک صحبتي انجام شد. امروز هم پيگير اين موضوع هستيم و اميدوارم تا ظهر امروز خبرهاي خوبي در اين خصوص بشنويم.
گودرزي درباره مشکلات دو باشگاه استقلال و پرسپوليس گفت: در حال حاضر کادرفني اين دو تيم درباره تيم خودشان بايد تصميم بگيرند، درخصوص بودجه نيز هيچ مشکلي ندارند و بايد تلاش کنند و بازيکنان شاخصي براي تيم‌شان انتخاب کنند. هم تا به اينجا هر کمکي که توانسته‌ايم به اين دو تيم کرده‌ايم.
وي ادامه داد: اخيرا مبلغ قابل توجهي را از طريق اسپانسر به اين دو باشگاه کمک کرد‌ه‌ايم و مشکلي براي جذب بازيکن ندارند، تنها خودشان هستند که بايد تلاش کنند و ما هم هرگونه حمايتي از اين دو تيم خواهيم کرد.
وزير ورزش و جوانان درباره اينکه تکليف فدراسيون‌هايي که هنوز بدون رئيس و با حضور سرپرست به کار خود ادامه مي‌دهند، چه خواهد شد گفت: به زودي قرار است انتخابات اين فدراسيون‌ها برگزار شود و در چند روز آينده رئيس اين فدراسيون‌ها مشخص مي‌شود.
مهلت داده شده به رضازاده سوالي بود که يکي از خبرنگاران از وزير ورزش داشت که وي در اين زمينه اظهار داشت: ما نمي‌خواهيم او را حذف يا عزل کنيم بلکه مي‌خواهيم خودش اين موضوع را بپذيرد.
وي در واکنش به اين که اگر رضازاده از شوراي شهر کنار نکشد، چه اتفاقي رخ مي‌دهد، عنوان کرد: در اين صورت مجمع تشکيل خواهد شد و با روش‌هاي قانوني اقدام خواهيم کرد.
گودرزي در پاسخ به سوال ديگر مبني بر اين که گويا گله هاي کارلوس کي‌روش از او زياد بوده است، گفت: خير، اين‌طور نبود فقط بچه‌هاي تيم ملي دو دسته مشکل داشتند که عمدتا مسائل توجه و عدم توجه مسوولان فدراسيون فوتبال به اين بازيکنان بود. از نزديک با بازيکنان صحبت دوستانه داشتم و اين صحبت‌ها بسيار خوب بود.
وزير ورزش و جوانان در ادامه به پاسخ به سوال ديگر مبني بر اين که جلسه‌اش با بازيکنان و کادرفني تيم ملي فوتبال نشان داد که او مشکلي با فوتبالي‌ها ندارد، اظهار داشت: چه کسي گفته بود که رابطه من با فوتبال بد است؟
«گفته مي‌شد وزير ورزش رابطه روشني با فوتبالي‌ها ندارد و بعد از ديدار با ملي‌پوشان نگاه‌ها کمي نسبت به رابطه شما با فوتبال مثبت‌تر شد.» گودرزي در واکنش به اين مسأله گفت: حرف زده مي‌شود بايد ببينيم اين حرف‌ها اساس دارد يا نه، يک معلم ورزش معمولا نمي‌تواند با هيچ ورزشي رابطه بدي داشته باشد و ما هم به عنوان معلم ورزش با همه ورزش‌ها رابطه خوبي داريم.
به گزارش موج وزير ورزش در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين که مجمع فدراسيون تنيس نزديک به يک ماه است که برگزار شده اما حکم شايسته به عنوان رئيس براي اين فدراسيون زده نشده است، اظهار داشت: بايد فرايند تاييد صلاحيت‌ها طي شود و حکم تمامي آنها با هم صادر خواهد شد.
وي در ادامه بار ديگر در خصوص بازديد از نمايشگاه ورزش و جوانان در مجلس شوراي اسلامي گفت: اين بازديد بيشتر جنبه اطلاع رساني دارد تا نمايندگان محترم به استحضار برسند. مي‌خواهيم نمايندگان با مشکلات، مسائل و حتي قوت‌هاي ورزش آشنا شوند و طبيعتا حوزه قانونگذاري وقتي با مسائل و مشکلات آشنا شوند در حمايت بهتر و بيشتر از ورزش کوشش خواهند کرد.
گودرزي ادامه داد: خوشبختانه امروز دکتر لاريجاني، رياست محترم مجلس از اين نمايشگاه بازديد و تاييد کرد که در حوزه همگاني و قهرماني رشد داشته‌ باشيم اما مشکلات را هم ديدند. در ورزش پروژه‌هاي زيادي کلنگ خورده که بودجه‌ها آنها تامين نيست. براي ورزش قهرماني نيز پذيرفتند که بودجه کم است و خودشان از اين موضوع اطلاع کافي دارند و اميدوارم اين نمايشگاه فتح بابي باشد تا از ورزش حمايت و پشتيباني بيشتري از سوي مجلس صورت بگيرد.
وزير ورزش و جوانان در واکنش به اين سوال که آيا از اين اقدام خوشبين است يا نه، گفت: اميدوارم صحن علني کميسيون‌هاي بودجه و اقتصادي مجلس و کميسيون‌ تلفيق کمک کنند تا قدري مديريت اعتبارات ورزش بهتر شود.
وي درباره ورزش جانبازان و معلولين و اينکه آيا براي تامين اعتبار اين بخش در مجلس صحبتي شده يا نه، عنوان کرد: رئيس کميته پارالمپيک بايد لايحه‌اي را بنويسد و به من بدهد تا از طريق دولت پيگيري کنيم تا در رديف‌هاي مستدل قرار بگيرد.
گودرزي درباره ارزيابي‌اش از ورزش جانبازان و معلولين عنوان کرد: جانبازان و معلولين بسيار موفق هستند و اميدوارم همين روند را طي کنند.
وزير ورزش و جوانان در پايان در پاسخ به سوالي مبني بر اين که آيا از تيم ملي فوتبال براي حضور در جام ملت‌ها گزارشي به او رسيده يا نه، با اشاره به نصرالله سجادي گفت: اين موضوع را بايد از سجادي پيگيري کنيد و وي بهتر مي‌تواند به اين سوال پاسخ دهد.

نظر شما