شناسهٔ خبر: 27995790 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

تصمیم جدید دولت برای عرضه گوشت و مرغ به هیئت‌های مذهبی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: مرغ و گوشت گوساله منجمد به نرخ مصوب دولتی از طریق ادارات کل پشتیبانی امور دام در استان‌ها در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -



حمید ورناصری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد تمهیدات در نظر گرفته شده برای توزیع گوشت و مرغ مورد نیاز هیئت‌های مذهبی در ماه محرم اظهار داشت: تمام هیئت‌های مذهبی می‌توانند با دریافت نامه از ستاد تنظیم بازار استان خود به ادارات کل پشتیبانی امور دام هر استان مراجعه کرده و گوشت گوساله منجمد و گوشت مرغ را به اندازه نیازشان دریافت کنند.
وی در مورد قیمت گوشت و مرغ توزیعی هم گفت: قیمت تحویل هر کیلوگرم گوشت گوساله منجمد به هیئت‌ها 27 هزار تومان و عرضه به مصرف کننده و خانوار 29 هزار تومان و هر کیلوگرم مرغ منجمد 6320 تومان تحویل هیئت‌ها و 6750 تومان برای مصرف خانوار در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام همچنین در مورد قیمت مرغ هم گفت: با توجه به اینکه شرایط بازار به گونه‌ای است که قیمت مرغ گرم به تعادل رسیده است و با افت هر کیلوگرم 2500 تومان مواجه شده متوسط قیمت هر کیلوگرم مرغ در تهران 9400  تا 9500 تومان
 است.
این در حالی است که مدیرکل تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: باتوجه به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی کل کشور، ستاد تنظیم بازار امسال به اجماع نرسیده که طرح ویژه برای هیئت‌های مذهبی و تکایا در ایام محرم داشته باشد!
مسعود بصیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عرضه کالاهای اساسی در محرم امسال اعلام کرد: در آخرین جلسه کارگروه تنظیم بازار تصمیم گرفته شده که برای ایام محرم نظارت‌ها بیشتر شود تا اقلام وارداتی با دلار دولتی به نرخ منطقی به فروش برسد.
وی با اشاره به خیرات و نذورات در ماه محرم توسط تکیه‌ها و مساجد، گفت: امسال طبق روال هر ساله نیست.
 چراکه دولت ارز دولتی به نرخ ۴۲۰۰ تومان برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داده است. لذا این محصولات با قیمت دولتی در اختیار همگان قرار می‌گیرد.
بصیری تاکید کرد: به منظور تنظیم بهتر بازار و کنترل قیمت‌ها در ماه محرم که تقاضای خرید اقلام اساسی و خوراکی افزایش می‌یابد، نظارت‌ها بیشتر شده تا کالاهایی که با ارز دولتی وارد می‌شوند، به نرخ معقول و بدون افرایش قیمت در بازار عرضه شود.

برچسب‌ها:

نظر شما