شناسهٔ خبر: 27991649 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

جزئیات پرونده سلطان سکه

18 نوچه حمید مظلومین در اختیار پلیس

صاحب‌خبر - رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد که لیست ۵۰نفر از خریداران عمده سکه به منظور بررسی بیشتر در اختیار پلیس قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی درباره وضعیت بازار سکه و ارز اظهار کرد: سلطان سکه همان طور که آقای اژه‌ای اسم‌شان را "حمید مظلومین" اعلام کرد، در اختیار پلیس آگاهی قرار داشته و همچنین بالغ بر ۱۸ نفر از نوچه‌ها و همدستانش که پسرش نیز در بین آنان بود در اختیار پلیس هستند. وی با بیان این که این فرد در سال ۹۱ نیز دستگیر شده و در همان مراحل دادگاه به اعدام محکوم شده بود، اظهار کرد: اما در مراحل دیگر، حکم این فرد تغییر کرده و آزاد شده بود.رحیمی با بیان این که تحقیقات درباره پرونده این فرد در حال پیگیری و تکمیل است، گفت: تعدادی از نوچه‌ها و اطرافیان این فرد نیز با وثیقه‌های چند میلیونی و میلیاردی آزاد شده بودند.به گفته رحیمی، گردش مالی سلطان سکه بیشتر از آنچه که در تحقیقات اولیه مشخص شده، بوده است. رحیمی با اشاره به اجرای طرح برخورد با مخلان بازار سکه و ارز در روزهای پایانی سال گذشته، خاطر نشان کرد: تعدادی از دستگیر شدگان به همراه سلطان سکه جزو ۹۰ نفری بودند که در آن طرح دستگیر شده بودند.وی ادامه داد: همچنین لیست ۵۰ نفر از خریداران عمده سکه که اقدام به خرید بیشترین سکه کرده بودند در اختیار پلیس است و پلیس‌های تخصصی در این زمینه تحقیقات خود را انجام می‌دهند.

خریداران عمده سکه و ارز مکلف به پرداخت مالیات شدند
وزیر امور اقتصادی و دارایی روز یکشنبه از شناسایی خریداران عمده سکه و ارز با هدف مطالبه مالیات بر سود اتفاقی آن‌ها خبر داد.به گزارش ایرنا، مسعود کرباسیان در خصوص جلسه خود با مدیران کل و رئیسان ادارات کل مالیاتی استان‌ها گفت: سازمان امور مالیاتی خریداران عمده سکه را شناسایی کرده و طبق قانون، آن‌ها مکلف به پرداخت «مالیات بر سود اتفاقی» هستند.وی ادامه داد: ۱۰۰ نفر اول این لیست که بیشترین خرید را انجام داده‌اند، به صورت اولویت دار مورد بررسی و مطالبه مالیات قرار می‌گیرند.کرباسیان افزود: همین روند در مورد بازار ارز هم صورت می‌گیرد.
هر مجموعه‌ای یا فردی که از طریق خرید و فروش ارز، سود اتفاقی بدست آورده باشد، مشمول این مالیات می‌شود و دایره بررسی‌ها و مطالبه‌گری ما شامل تمام بخش‌های اقتصادی کشور می‌شود.وزیر اقتصاد گفت: مردم مطمئن باشند که کوتاه نخواهیم آمد و ریال به ریال حق آن‌ها را مطالبه می‌کنیم.

نظر شما