شناسهٔ خبر: 27917708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

«کوثر» جایگزین جنگنده های قدیمی ارتش می شود

صاحب‌خبر -
 

‌سرویس سیاسی – اجتماعی: معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به توانمندی ایران در نوسازی و قطعه‌سازی تسلیحات نظامی، از بکارگیری انبوه جنگنده جدید ساخت کشورمان در آینده خبر داد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفتگو با فارس گفت: ۴۰سال از پیروزی انقلاب اسلامی‌گذشته است و اگر کاری انجام نگرفته بود ، طی این ۴۰سال چگونه نیروی هوایی و دریایی که تجهیزات محور هستند فعالیت‌های خود را انجام دادند؟ مگر با غیر‌از قطعه‌سازی و نوسازی

امکان‌پذیر است؟

وی افزود: ما اخیرا شاهد پرواز نخستین جنگنده ساخت ایران به نام «کوثر» بودیم البته پیش از این هم طراحی جنگنده صاعقه نمونه دیگری از خودباوری بود، این نشان می‌دهد ما به این تکنولوژی رسیده ایم. امروز در جایی ایستاده ایم که نیازمندی‌های خودمان را در حوزه‌های مختلف تامین کرده ایم و حتی جنگنده ای مانند کوثر را ساختیم که می‌تواند تولید و به مرور جایگزین دیگر جنگنده‌ها

‌شود.سیاری گفت: اگر امروز یک هواپیمای قدیمی‌می‌پرد نباید فکر کنیم این همان هواپیمای قدیمی‌چند سال پیش است زیرا شکل آن ثابت است اما تجهیزات داخل آنها به طور کامل عوض شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: منطقه‌ای که در دریای خزر متعلق به ایران است و منابع کشور ما در آن منطقه وجود دارد از سال ۷۷ تا امروز توسط نیروی دریایی و با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش حفاظت شده و اکنون هم محافظت می‌شود وارتش حافظ منافع ایران در دریای خزر است.

معاون هماهنگ کننده ارتش در پاسخ به این سئوال که آیا امکان بسته شدن ‌تنگه هرمز وجود دارد، گفت: تنگه هرمز، خلیج فارس، دریای عمان و حتی شمال اقیانوس هند از مناطق بسیار مهم جهان هستند و اهمیت تنگه هرمز همچنان ادامه خواهد داشت البته گاهی درباره اهمیت آن عملیات روانی از سوی دشمن انجام می‌شود اما این اهمیت به جای خود باقی است .

وی افزود: موقعیت جغرافیایی کشور ما به گونه ای است که تسلط کامل بر خلیج فارس، تنگه هرمز و شمال دریای عمان داریم و از این موقعیت جغرافیایی به خوبی بهره می‌بریم.امکانات دریایی ما بسیار بالا است و نیروی انسانی، تجهیزات و تاکتیک‌های بسیار مناسبی داریم اما همیشه گفته ایم و باز هم می‌گوئیم که امنیت تنگه هرمز برای همه مهم است. چون محل خروج انرژی مورد نیاز دنیاست و همه به دنبال این هستند که امنیت منطقه حفظ شود و ما هم حرفی غیر‌از این نداریم و همیشه گفته‌ایم

‌جمهوری اسلامی‌ایران به تنهایی و به کمک کشورهای همسایه قادر است امنیت تنگه هرمز را برقرار کند و برای این موضوع نیازی به حضور دیگران نیست. لذا دیگران که به منطقه می‌آیند این موضوع را بهانه نکنند، چون هر کجا که رفتند با خود ناامنی بردند.

سیاری درباره احتمال وقوع جنگ علیه کشورمان افزود: ما دشمن داریم و این دشمن یا تهدید سخت و نرم می‌کند و یا اینکه متوسل به حربه تحریم می‌شود تا به طرق مختلف به اهدافش برسد. پس اگر جنگ نمی‌شود دلیلش توان رزمی‌و آمادگی نیروهای مسلح است. فرمانده معظم کل قوا نسبت به نیروهای مسلح این اطمینان را دارند که اگر اتفاقی بیفتد می‌توانند آنچنان ضربه ای به دشمن وارد کنند که منافع دشمن با مخاطره جدی مواجه شود و دشمن سودی نبرد که به این توان بازدارندگی می‌گویند.

وی همچنین درباره وضع معیشت ارتشی‌ها، گفت: معیشت یکی از سرفصل‌های کاری فرمانده ارتش است و شخصا آن را دنبال می‌کند اما این را بدانید این فقط خاص ارتش نیست و رهبر معظم انقلاب درباره معیشت همه مردم تاکید داشتند البته قطعا باید در بخش ارتش اقدامات بیشتری در حوزه معیشت انجام شود زیرا ارتشیان برقرار کنندگان نظم و امنیت هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما