شناسهٔ خبر: 2777226 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

روسیه: بمباران اتمی ژاپن شبیه «جنایات نازی‌ها» است

سرگئی ناریشکین، رئیس دومای دولتی روسیه گفت امریکا باید در مورد بمباران اتمی دو شهر ژاپن در طول جنگ جهانی دوم مورد تحقیق قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

سرگئی ناریشکین، رئیس دومای دولتی روسیه گفت امریکا باید در مورد بمباران اتمی دو شهر ژاپن در طول جنگ جهانی دوم مورد تحقیق قرار گیرد.

ناریشکین روز پنجشنبه (۴ دی) در کنفرانسی مطبوعاتی افزود مقامات روسیه بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی توسط امریکا در سال ۱۹۴۵ را با «جنایات نازی‌ها» مقایسه می کنند و آن را «جنایت علیه بشریت» می‌دانند.

رئیس دومای دولتی روسیه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایتارتاس تصریح کرد: «من فکر می کنم که باید این موضوع را به همراه وکلا و کارشناسان حقوق بین الملل مورد بحث قرار دهیم زیرا جرم و جنایت علیه بشریت هیچ محدودیت زمانی ندارد.»

ناریشکین گفت: «همانطور که به خوبی می‌دانیم، بمباران دو شهر ژاپن که درگیر جنگ نیستند از نقطه‌نظر نظامی قابل توضیح نیست. بمباران اتمی ژاپن نمایش ارعاب بود که منجر به مرگ صدها هزار نفر از کسانی شد که درگیر جنگ نبودند.»

این اظهارات مقام روس در حالی است که روابط بین واشنگتن و مسکو بر سر بحران اوکراین به طور فزاینده ای به  سردی گرائیده است.

آمریکا و متحدانش مسکو را به اعزام نیرو به شرق اوکراین به منظور حمایت از نیروهای طرفدار روسیه متهم کرده‌اند، در حالی که مسکو این اتهام را رد کرده است.

امریکا و متحدان غربی آن، پس از بحران اوکراین چند دور تحریم علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

جیمز جاتراس، تحلیلگر سیاست خارجی امریکا پیش از این در ماه جاری، در مصاحبه‌ با پرس تی وی گفت اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه می‌تواند وضعیت جنگ سرد میان دو کشور را به «جنگ گرم» تبدیل کند.

جاتراس افزود، این خطر واقعا وجود دارد که وضعیت جنگ سرد میان امریکا و روسیه می‌تواند به نوبه خود به یک جنگ گرم تبدیل شود.

ع م/ن م/ن م

 

نظر شما