شناسهٔ خبر: 27679275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

دولت از ظرفیت بسیج برای حل مشکلات مردم استفاده کند

کرج - رئیس سازمان بسیج مستضعفین خطاب به رئیس جمهور گفت: دولت از ظرفیت بسیج برای حل مشکلات مردم استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر سردار غلامحسین غریب‌پرور صبح یکشنبه در اجلاسیه شهدای اصناف و کارمندان استان البرز، اظهار کرد: شهدا به ما درس اخلاق، ایثار و ایستادگی داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان ایران اسلامی از ارزش‌های دینی کوتاه نیامده‌اند، گفت: این خواست خداوند بوده است که شهدای دفاع مقدس با شهدای مدافع حرم پیوند بخورند. آن‌ها از ناملایمات هراسی به دل ندادند و پای ارزش‌های اسلام و انقلاب ماندند و ایستادگی کردند.

رئیس بسیج مستضعفین هدف از برگزاری یادواره و اجلاسیه شهدا را مهم برشمرد و گفت: باید دین‌داری مکتب شهدا را بیاموزیم. در دوران دفاع مقدس اتفاقاتی افتاد که بسیاری از آن قابل‌گفتن نیست، اما آنچه وجود دارد، ایستادگی جوانان این مرزوبوم است که پای دین خود ماندند و از مشقت‌ها و ناملایمات و سختی‌ها نهراسیدند و تسلیم دشمن نشدند.

سردار غیب پرور گفت: اگر شاگردان خوبی باشیم امروز در حراست و پاسداری از انقلاب اسلامی هیچ شک و تردیدی نمی‌کنیم. دشمنان یک روز جنگ هشت‌ساله را بر ما تحمیل کردند و امروز جنگ اقتصادی و فرهنگی را تحمیل کرده‌اند.

سردار غیب پرور: بنده پاسخ رئیس‌جمهور را می‌دهم، شما تنها نیستید، شما می‌توانید که تنها نباشید اگر راه را باز کنیدوی بابیان اینکه دنیای استکبار تمام‌قد مقابل نظام جمهوری اسلامی ایستاده است، گفت: در عملیات قدس تعدادی از رزمندگان به خاطر تشنگی جان دادند و شهید شدند و این نسخه‌ای تکرار نشدنی در طول هشت سال دفاع مقدس است. از روزی که نبرد آغاز شد ثانیه‌های این جنگ از رشادت‌ها و مظلومیت‌های رزمندگان اسلام مالامال شد.

رئیس بسیج مستضعفین در بخش دیگری با اشاره به افزایش مشکلات مردم، گفت: نمی‌گویم در قبال مشکلات مردم حرفی زده نشود، ولی میان پاسداری از اصل نظام و زبان نقد و مطالبه فرق است.

سردار غیب پرور با تأکید بر اینکه ما پای انقلاب و اسلام ایستاده‌ایم، گفت: ما با همه وجود به انقلاب اعتقادداریم، این انقلاب میراث حسین‌ابن‌علی (ع) است، ما کوتاه نمی‌آییم و تکلیف خود نسبت به اصل نظام و انقلاب و رهبری را می‌دانیم.

وی بابیان اینکه ما در عصر پاسداری از خون شهیدان و انقلاب لحظه‌ای نمی‌ایستیم و کوتاه نمی‌آییم اما زبان مطالبه داریم، گفت: حریت شهیدان ما را وادار به سخن گفتن از روی خیرخواهی می‌کند.

رئیس بسیج مستضعفین در بخش دیگری با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور که گفته است «دولت را تنها نگذارید»، گفت: بنده پاسخ رئیس‌جمهور را می‌دهم، شما تنها نیستید، شما می‌توانید که تنها نباشید اگر راه را بازکنید، بیش از یک سال است که به‌دفعات بنده از تریبون‌های مختلف اعلام آمادگی کرده‌ام و تاکنون چند نامه نوشته‌ام اما لبیک و اجابتی از سوی رئیس‌جمهور ندیده ایم.

آقای رئیس‌جمهور بخشی از توانمندی بسیج را در قرارگاه محرومیت‌زدایی دیده‌اید. عملکرد بخشی از بسیجیان را در زلزله دل‌خراش کرمانشاه دیدیدسردار غیب پرور خطاب به رئیس‌جمهور گفت: بسیج کارگری، اصناف و آحاد مختلف برای دولت یک فرصت است این شما هستید که باید راه را بازکنید و شاهد اتفاقات خوب و مبارک در کشور باشید.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت بسیج استفاده شود، خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: آقای رئیس‌جمهور بخشی از توانمندی بسیج را در قرارگاه محرومیت‌زدایی دیده‌اید. عملکرد بخشی از بسیجیان را در زلزله دل‌خراش کرمانشاه دیدید، در عرصه مبارزه با ریز گردهای خوزستان بازهم بسیج به میدان آمد و شما این ظرفیت‌ها را دیدید پس راه را بازکنید و ببینید که چه آینده روشنی در انتظار مردم است.

رئیس بسیج مستضعفین تفاوت بسیج با سایر دستگاه‌ها را در این دانست که انقلابی، دقیق و جهادی عمل می‌کند و گفت: این ظرفیت می‌تواند در خدمت دولت باشد، بنده بدون تعارف می‌گویم که این ظرفیت عظیم و نادر در اختیار دولت است تا از آن استفاده کنید.

سردار غیب پرور با اشاره به نقش بسیج در کشفیات کالاهای احتکار شده، گفت: بسیج در کنار سپاه و تعزیرات حکومتی به میدان آمد و همه دیدند که چه شد.

تعزیرات حکومتی میزان کشفیات کالاهای احتکار شده را به مردم گزارش دهدوی ضمن قدردانی از تعزیرات حکومتی که پای‌کار بود، گفت: کار اینجا تمام نمی‌شود، کسانی که احتکار کرده‌اند مانند داعش هستند. آن‌ها به هم‌وطنان خودشان هم رحم نکرده‌اند، خوشبختانه بخش بزرگی از احتکارها در سطح کشور کشف شد و بخش دیگری نیز طی روزهای اخیر کشف می‌شود، بسیج دست‌بردار نیست.

رئیس بسیج مستضعفین خطاب به تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی، گفت: باید این قضیه دنبال شود تا کالاهای احتکار شده به دست مردم برسد، مقابل شبکه دلالان باید ایستاد، بسیج نیز در این خصوص به تعزیرات کمک می‌کند.

سردار غیب پرور از تعزیرات حکومتی خواست میزان کشفیات کالاهای احتکار شده را به مردم گزارش دهد و گفت: هزاران تن قند و شکر، حبوبات، روغن، قطعات خودرو و غیره احتکار شده است، باید به مردم گزارش دهید.

وی با تأکید بر اینکه امروز کسانی که در جبهه اقتصادی فعالیت می‌کنند قدر و منزلتشان به‌اندازه کسانی است در خط مقدم مقاومت می‌جنگند، گفت: کسانی که شعار می‌دهند دلسوز انقلاب نیستند، دلسوزان انقلاب به مطالبه گری می‌پردازند و در دایره اقدام فعالیت می‌کنند.

نظر شما