شناسهٔ خبر: 2721258 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

چند خط خبر

صاحب‌خبر -



در پایان رقابت 425 تکواندوکار در مسابقات آزاد کشوری
51 هوگوپوش راهی مرحله اول انتخابی تیم ملی شدند


 پس از برگزاری مبارزات 2 روزه 425 هوگوپوش در مسابقات آزاد کشوری جوانان - بزرگسالان، 51 تکواندوکار جواز حضور در نخستین مرحله انتخابی تیم ملی را به دست آوردند.
 این رقابت‌ها با حضور کادرفنی تیم ملی تکواندوی کشورمان پیگیری شد، بنا به تصمیم کادرفنی تیم ‌ملی به غیر از نفرات اعلام شده، تکواندوکاران ذیل نیز می‌توانند در نخستین مرحله انتخابی تیم ملی شرکت کنند: مدال آورندگان کلیه تورنمنت‌های بین‌المللی سال 2014 (رده سنی نوجوانان و جوانان - بزرگسالان)، مدال آورندگان آخرین دوره جام باشگاه‌های آسیا و جام فجر که در اسفندماه سال 92 و مسابقات سیزم که در مردادماه سال 93 برگزار شد و مدال آورندگان مسابقات قهرمانی کشور جوانان - بزرگسالان سال 1393.

پایان کار نمایندگان ایران در مسابقات آزاد ترکیه
شکست، سوغاتی بدمینتون بازان


رقابت‌های آزاد بدمینتون ترکیه درحالی به پایان رسید که هچ یک از نمایندگان ایران نتوانستند عنوانی را کسب کنند و همگی با شکست به کار خود پایان دادند. این در حالی است که یکی از نمایندگان اعزامی به این مسابقات توانست به مرحله یک چهارم صعود کند اما او هم تا همین مرحله پیش رفت.
پس از حذف فرزین خانجانی و سروش اسکندری از جدول اصلی مسابقات بدمینتون ترکیه، حسن متقی تنها بدمینتون‌باز ایرانی بود که توانست تا مرحله یک چهارم نهایی پیش برود. متقی (رنکینگ 451) پس از شکست دادن بدمینتون بازانی از سوییس و ترکیه برابر آیکا هینو از فنلاند (رنکینگ297) قرار گرفت اما در پایان با نتیجه 2 - یک (21-14، 21-23 و 21-11) شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.
در بخش دو نفره نیز نمایندگان ایران نتوانستند پیشروی چندانی در جدول مسابقات داشته باشند. تیم فرزین خانجانی و محمدرضا خانجانی در مرحله یک شانزدهم نهایی در مصاف با تیم رونان گیوگین و آلکساندر هامر از فرانسه با نتیجه 2 - صفر (12-21 و 12-21) پیروز شد اما در مرحله یک هشتم نهایی بازی را به تیم گرانفوپ از تایلند و گرگلی کرایوس از مجارستان با نتیجه 2 - یک (14-21، 21-19 و 22-20) واگذار کرد. تیم سروش اسکندری و حسن متقی نیز در همان مرحله یک شانزدهم نهایی با شکست 2 - صفر (21-16 و 21-13) برابر تیم پیریک دیسچانو و الیور اشکالر از سوییس حذف شد.

صدرنشینی نوجوانان در المپیاد شطرنج جهان


تیم شطرنج نوجوانان ایران با شکست صربستان تا پایان دور هشتم المپیاد جهانی نوجوانان صدرنشین جدول رده‌بندی است.
 در ادامه المپیاد شطرنج نوجوانان جهان، تیم ایران توانست یک پیروزی دیگر به نام خود ثبت کند و صدر نشین جدول رده‌بندی باشد. در دور هشتم ایران برابر صربستان قرار گرفت که با نتیجه 4 - صفر این تیم را نیز از پیش رو برداشت.
برای ایران احمد عسگری زاده، محمد امین طباطبایی، شاهین لرپری زنگنه و پرهام مقصود لو بازی کردند که هر چهار نماینده ایران موفق به شکست حریفان خود شدند.
ایران در حال حاضر با 14 امتیاز در جایگاه نخست جدول رده‌بندی قرار دارد. تیم‌های هند و روسیه نیز به ترتیب با 14 و 13 امتیاز دوم و سوم هستند. ملی‌پوشان ایران در دور نهم باید برابر تیم اول لهستان بازی کنند.
ایران تا کنون موفق به شکست تیم‌های اول و سوم اسلواکی، مجارستان، چک، روسیه، رومانی و صربستان شده و تنها یک دیدار خود را به هند واگذار کرده است.

نظر شما