شناسهٔ خبر: 27151912 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​همراه با تصاویر دیده نشده

روایت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در مستند «از نیمه خرداد»+ تیزر

مستند «از نیمه خرداد» تولید شبکه مستند سیما با موضوع رهبری حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای از امشب 13 مرداد ساعت 22 روی آنتن می‌رود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب، مستند «از نیمه خرداد» به کارگردانی «مهدی نقویان» تولید شده و بناست در روزهای 13، 14 و 15 مرداد از شبکه مستند سیما پخش شود. 

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت سیما، این مستند با همکاری موسسه پژوهشی ـ فرهنگی انقلاب اسلامی در سه قسمت حدود 50 دقیقه‌ای ساخته‌شده و در آن با استفاده از تصاویر آرشیوی بکر و دیده نشده‌ای، ماجرای انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر انقلاب، روایت خواهد شد.

این مستند از تصاویر آرشیوی دیده نشده‌ای از اجلاسیه فوق‌العاده مجلس خبرگان در خرداد سال 68 و مباحثات صورت گرفته در این اجلاس، برای نخستین بار رونمایی می‌کند.

اسناد اجلاسیه فوق‌العاده مجلس خبرگان در 15 مرداد سال 68 نیز برای نخستین بار از تلویزیون پخش می‌شوند.

http://www.taghribnews.com/images/docs/files/000348/nf00348029-1.flv

استعفای آیت‌الله منتظری، چگونگی پذیرفتن این استعفا توسط امام (ره) و بررسی آن در اجلاس مجلس خبرگان، اصل ولایت‌فقیه و چگونگی ورود آن به قانون اساسی، ارتباط آیت‌الله خامنه‌ای با امام خمینی (ره) و انقلاب و دلایل انتخاب ایشان برای رهبری  و... از جمله مباحثی است که در این مستند به آن‌ها پرداخته‌ شده است.

این مستند با نگاهی تبیینی و دقیق به وقایع این برهه از زمان پرداخته و می‌کوشد با رعایت اصل بی‌طرفی روایتی بی‌پرده از تاریخ معاصر ارائه کند.

ناصر طهماسب راوی «از نیمه خرداد» است و این مستند، هر شب ساعت 22 از شبکه مستند پخش و روز آینده ساعت 10 بازپخش می‌شود.

نظر شما