شناسهٔ خبر: 27027540 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مرتضی آخوندی در مراسم بزرگداشت خود مطرح کرد:

هستند کسانی که در صنف نشر حتی از بردن نام خداوند ابا دارند

مرتضی آخوندی مدیر دارالکتب الاسلامیه در مراسمی که برای تجلیل از ۷۰ سال تلاش او در حوزه نشر برپا شده بود عنوان کرد در صنف نشر کسانی هستند که حتی از بردن نام خداوند ابا دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی آخوندی مدیرانتشارات دارالکتب الاسلامیه در مراسم بزرگداشت خود که عصر امروز یکشنبه ۷ مرداد به همت موسسه خانه کتاب و با حضور جمع زیادی از ناشران و همچنین تعدادی از مسئولان فرهنگی کشور در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد، در سخنانی گفت: من این بزرگداشت را برای خودم نمی دانم بلکه بزرگداشتی برای علوم آل محمد و این کاری بود  که در انتشارات  دارالکتب الاسلامیه که توسط ابوی بنده  پایه گذاری شد؛ انجام گرفت؛ زمانی که من هنوز به دنیا نیامده بودم.

وی ادامه داد: قصد این انتشارات این بود که آثار مکتوبی را که از شیعه اعم از آثار و روایات و تفاسیر رسیده بود، در جهان اسلام و تشییع منتشر و عرضه شود.

این ناشر باسابقه گفت: ما ناشران مسئولیت بزرگی نسبت به مطالبی که منتشر می کنیم، داریم؛ اگر کلام باطل را نشر دهیم، یقینا بنده شیطان شده ایم.

وی با اشاره به اینکه همه ما نسبت به خوراکی که به جسم ما می رسد حساس هستیم و نگاه می کنیم ببینیم تاریخ مصرفش گذشته است یا نه و از سلامت برخوردار است یا نه، گفت: اما آیا در مطالبی که هم به مغزمان می رسد، همین حساسیت را هم داریم. آیا انتشار کتاب باید لجام گسیخته باشد و هر کسی هر چیزی که دلش خواست بگوید!؟

وی اضافه کرد: کتب ضلل، بدترین چیزهاست و می تواند افکار بد را ترویج دهد کما اینکه بسیاری از مشکلاتی که ما امروز با آن دست به گریبان هستیم، ناشی از همین مسئله است.

مدیر انتشارات دارالکتب الاسلامیه در پایان تاکید کرد: متاسفانه در این صنف (صنف نشر) هستند کسانی که حتی از بردن نام خداوند ابا دارند.

بر اساس این گزارش در این مراسم لوح تقدیر و هدیه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که یک نهج البلاغه نفیس بود به همراه هدایای دیگری از سوی برخی نهادها و موسسات دولتی و همچنین ناشران به مرتضی آخوندی اهدا شد.

در مراسم بزرگداشت این ناشر پیشکسوت چهره هایی مانند حسین استادولی نویسنده، مترجم و قرآن پژو، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد مسجد جامعی دیگر وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام دعایی مدیر مسئول موسسه اطلاعات، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباره اهمیت و جایگاه نشر در ترویج افکار و مبانی اسلامی و فرهنگی و همچنین تلاش های مرتضی آخوندی در این راستا، به ایراد سخن پرداختند که گزارش کامل این سخنان متعاقبا ارسال می‌شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما