شناسهٔ خبر: 26984507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -
اظهارات عجيب وکيل متهم جنجالي پرونده ثامن‌الحجج
وکيل‌مدافع متهم رديف سوم پرونده ثامن‌الحجج که تا پيش از اين به‌عنوان متهم فراري اين پرونده، مطرح بود، مي‌گويد موکلش هيچ‌وقت از سوي مراجع قضائي احضار نشده و اصلا نمي‌دانسته در پرونده ثامن‌الحجج متهم است و بانک مرکزي هم از او شکايتي نکرده. بهروز صفري در گفت‌وگو با تسنيم، درباره متهم رديف سوم پرونده ثامن‌الحجج اظهار کرد: همان‌طور که در جلسه دادگاه نيز گفتم، موکلم در جلسه بعدي رسيدگي به پرونده شرکت مي‌کند و هيچ مشكلي در اين خصوص وجود ندارد. 
اين وکيل دادگستري با بيان اينکه موکلش کارمند بازنشسته است، افزود: موکلم تازه و پس از مطرح‌شدن نامش در رسانه‌ها از موضوع مطلع شده و اصلا نمي‌دانسته در اين پرونده متهم است، زيرا براي او هيچ احضاريه و اخطاريه‌اي ارسال نشده و دادگاه نيز اين مسئله را تأييد کرده است. وکيل‌مدافع متهم رديف سوم پرونده ثامن‌الحجج اضافه کرد: در هر صورت بنده و موکل اعتماد کامل به دستگاه قضائي داريم. صفري با بيان اينکه موکلش ممنوع‌الخروج نيست، گفت: از سال 88 تا 91 موکلم اعلام کرده که مستعفي است و دادگاه مشهد نيز در اين خصوص حکم صادر کرده و احکام آن موجود است و از آن تاريخ به‌بعد نيز موکلم هيچ‌جا شرکت نکرده و هيچ نامه‌اي هم امضا نکرده. وکيل‌مدافع متهم رديف سوم پرونده ثامن‌الحجج با بيان اينکه موکلش فقط يک کارمند است و ريالي از مجموعه ثامن‌الحجج نگرفته، درباره اتهام منتسب به وي در کيفرخواست صادره از سوي دادسرا گفت: فعلا هيچ اتهامي به موکلم تفهيم نشده است. صفري تصريح کرد: بانک مرکزي که در پرونده ثامن‌الحجج، شاکي اصلي است، در هيچ‌جاي اين پرونده از موکل من شکايت نکرده است و نامي هم از موکلم در شکايت بانک مرکزي وجود ندارد.
 
برخي بانک‌ها ۱۰۰۰ خانه خريدند تا گران شود و بفروشند
استاد دانشگاه تهران با اشاره به جولان سوداگري بانک‌ها در بازار مسکن گفت: سوداگري بانک‌ها به گراني مسکن دامن زده و بدون هيچ نظارتي برخي از بانک‌ها هزار خانه خريدند تا گران شود و بفروشند. به گزارش تسنيم؛ ابراهيم رزاقي با انتقاد از آغاز چرخشي که در دوران سازندگي صورت گرفت و در  حوزه سياست‌هاي اقتصادي از قانون اساسي به سمت سياست تعديل اقتصادي رفت که همچنان نيز اجرا مي‌شود، گفت: اجراي اين سياست باعث خصوصي‌سازي به شيوه غلط شد، به‌گونه‌اي که شرکت‌هاي دولتي به بخش خصوصي واگذار شدند، اما هيچ‌گاه از نحوه واگذاري و ماهيت افرادي که اين سهام به آنها واگذار شد گزارشي مخابره نشد. رزاقي افزود: پس از اين زمان بود که قشري سرمايه‌دار پديدار شدند که به‌شدت حامي سياست‌هاي سرمايه‌داري بودند و خوي کاخ‌نشيني در بين برخي مسئولان رسوخ کرد. درحالي‌که وصيت‌نامه و توصيه هميشگي مقام معظم رهبري حمايت از کوخ‌نشينان بود، به آن بي‌توجهي مي‌کردند. 
وي در مورد حجم نقدينگي‌هايي که طرح‌هايي مانند مسکن مهر ايجاد مي‌کنند، گفت: با وجود تعطيلي طرح‌هاي عمراني در اين دولت اما حجم نقدينگي نه‌تنها کاهش پيدا نکرد، بلکه افزايش نيز پيدا کرد که يکي از عوامل آن وام‌هاي چندهزارميلياردي بانک‌هاست که باز نگشته است؛ مثلا در پاسخ به اختلاس صندوق فرهنگيان مسئولان دولتي بيان کردند که اختلاس نيست، بلکه معوقات بانکي است. اکنون کسي نمي‌پرسد که تأثير اين حجم معوق بانکي در کشور چيست، بلکه به ساخت مسکن براي مستضعفين که به فرموده امام صاحبان اصلي اين انقلاب هستند که مي‌رسد، ميزان حجم نقدينگي باعث نگراني مي‌شود.
 
آغاز به کار نظام ثبت سفارش در مناطق آزاد از هفته آينده
شرق: مرتضي بانک، دبير شوراي‌عالي مناطق آزاد کشور، در همايش رونمايي از فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري منطقه آزاد ماکو از حل مشکل توليدکنندگان اين مناطق که نيازمند تأمين ارز هستند خبر داد و گفت: از هفته آينده نظام ثبت سفارش بر اساس مقتضيات مناطق آزاد ايجاد مي‌شود تا مشکل فعالان اقتصادي برطرف شود. دبير شوراي‌عالي مناطق آزاد در اين همايش از آغاز به کار بورس بين‌الملل در مناطق آزاد خبر داد و گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي مالي تصميم گرفته شد که ايجاد بورس بين‌الملل در مناطق آزاد مطرح شود که به‌عنوان بورس پنجم کشور خواهد بود و در شوراي‌عالي بورس تصويب و مقررات اوليه براي سرمايه‌گذاري ايجاد شده است تا سرمايه‌گذاري مشترک داخلي و خارجي صورت بگيرد. اميدواريم اين بورس مشکلات پولي و مالي را رفع کند و در سه يا چهار ماه آينده تابلوي آن بالا خواهد رفت.

برچسب‌ها:

نظر شما