شناسهٔ خبر: 26957008 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

چوب جادوی هری پاتر به بازار آمد

شرکت «کانو» یک وسیله الکترونیکی به شکل چوب جادوی فیلم شخصیت معروف «هری پاتر» ساخته است که در زمینه آموزش نشانه‌گذاری در کودکان استفاده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شرکت کانو با کمپانی برادران وارنر همکاری کرده و نخستین محصول مربوط به فیلمهای هری پاتر را که یک چوب جادوی بیسیم است ساخته. کودکان میتوانند با در دست گرفتن این چوب جادویی و کد دادن به آن، کارهای کدگذاری شده روی تبلت را اجرا کنند.

از دانشآموزانی که از این چوب جادویی استفاده میکنند، خواسته میشود با کمک یک دستورالعمل و راهنمای گام به گام، کار با حسگرهای مورد استفاده و نحوه کدگذاری و... را یاد بگیرند. این وسیله شامل یکژیروسکوپ، شتابسنج و مغناطیسسنج برای ردیابی موقعیت خود در فضای سه بعدی و سرعت حرکت خود است.

همچنین نور و صداهای این چوب جادویی نیز میتواند توسط کاربر برنامهریزی و تنظیم شود.

یک برنامه (اپلیکیشن) همگامسازی شده با کانو که روی یک تبلت اندرویدی یا iOS قابل اجرا است، به صورت بیسیم اطلاعات حسگر را ثبت میکند، یک نشانگر روی صفحه تبلت تعریف میکند و بهاین وسیله حرکات دست را ترجمه کرده و کودکان را قادر میسازد تا تغییرات و کارهای مورد نظرشان را با حرکت چوب جادو روی تبلت اجرا کنند.

این نرمافزار همچنین برای سیستمهای کامپیوتری ویندوز و مک نیز در دسترس است.

این سیستم به گونهای طراحی شده تا دانشآموزان مبانی برنامهنویسی را یاد بگیرند و به توسعه مهارتهای برنامهنویسی در دنیای واقعی کمک کنند.

بیش از 70 چالش مربوط به فیلم هری پاتر در این سیستم طراحی شده که به آموزش مبانی و مقدمات کدگذاری و برنامهنویسی در دانشآموزان کمک میکند.

این وسیله به همراه پوستر و برچسبهای تصویری، هماکنون با قیمت 99/99 دلار قابل پیشسفارش است و از ماه اکتبر عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما