شناسهٔ خبر: 2684923 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یک جنایت دیگر از داعش: پیدا شدن یک گور دسته جمعی در سوریه

صاحب‌خبر -

شفقنا- برگ دیگری از جنایات دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در سوریه رو شده است؛ یک گور دسته جمعی حاوی 230 جسد از مردم غیرنظامی شهر دیرالزور که به دست تروریست های تکفیری داعش به قتل رسیده اند، توسط اعضای خانواده و وابستگان آنها پیدا شده است.

به گزارش خبرگزاری الجزیره، دیدبان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است اعلام کرده است این 230 نفر از قبیله شحیتات هستند که در تابستان گذشته و در پی پیشروی های سریع داعش در دیرالزور( در نزدیکی مرز عراق) به قتل رسیده اند. با پیدا شدن این تعداد جسد، تعداد اجسادی که در این منطقه پیدا شده به مرز 900 تن نزدیک شده است. این گروه همچنین اعلام کرده است جسد این غیرنظامیان در شرق دیرالزور و در منطقه الکشیکیه پیدا شده است.

بیشتر افراد یافته شده در این گور دسته جمعی غیرنظامی هستند که از شواهد و وضعیت اجساد می توان فهمید که در کمال خونسردی و به بدترین شیوه کشته شده اند. به نظر می رسد این افراد به دلیل مقاومت در برابر تجاوزهای داعش به منطقه و افراد قبیله خود کشته شده اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرده است هنوز صدها نفر از اعضای قبیله شحیتات مفقودالاثر هستند. این گور نیز به دلیل بازگشت آوارگان قبیله به خانه خود پیدا شده است. آوارگان بازگشته به این دلیل اجازه ورود به خانه خود را پیدا کرده اند که به داعش قول داده اند به قوانین آنها احترام بگذارند.

منبع: خبرگزاری الجزیره

ترجمه: شفقنا

انتهای پیام

http://shafaqna.com/persian/

نظر شما