شناسهٔ خبر: 26817549 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

واکنش حماس به تصویب قانون «کشور یهود» توسط کنست صهیونیستی

ابنا

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که قانون «کشور یهود»، مشروعیت‌بخشی به نژادپرستی رژیم صهیونیستی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که تصویب قانون «کشور یهود» در کنست رژیم صهیونیستی به معنای مشروعیت‌بخشی رسمی به نژادپرستی رژیم صهیونیستی است.

فوزی برهوم سخنگوی حماس گفت: این قانون نژادپرستانه، موجودیت فلسطینیان و حق تاریخی آنان در سرزمین خود را به خطر می‌اندازد و موجب مصادره و غصب علنی اراضی فلسطینی خواهد شد.

عضو ارشد حماس افزود: اگر سکوت و ناتوانی کشورهای منطقه و بین‌المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و حمایت‌های همه‌جانبه و نامحدود آمریکا از این رژیم نبود، هرگز چنین قوانینی تصویب نمی‌شد.

وی تصریح کرد: این قوانین به کلی باطل است و راه به جایی نخواهد برد و ملت فلسطین همچنان مالک اصلی این سرزمین بوده و خواهد بود.

سخنگوی حماس خواستار وحدت ملت فلسطین برای مقابله با قوانین و سیاست‌های خطرناک رژیم صهیونیستی شد و از کشورهای عربی و جامعه جهانی نیز خواست برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند.

کنست رژیم صهیونیستی بامداد امروز پنجشنبه لایحه تبعیض‌آمیز "کشور یهود" را به طور نهایی تصویب و به قانون تبدیل کرد.

62 نفر از نمایندگان کنست به این قانون رای موافق، 55 نفر رای مخالف و 2 نفر هم رای ممتنع دادند.

این قانون تبعیض‌آمیز که به نام «کشور یهود» نیز شهرت دارد، سراسر سرزمین فلسطین را کشوری فقط برای صهیونیست‌ها دانسته و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی خود محروم می‌کند.

قانون مذکور توسعه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین را یک ارزش ملی دانسته و بر ارتقای این شهرک‌ها تاکید می‌کند.

.............

پایان پیام / 326

نظر شما