شناسهٔ خبر: 26806652 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تصمیم نهایی درباره سوپرجام، به کمیته انضباطی سپرده شد

صاحب‌خبر -
 

اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی درباره برگزاری دیدار سوپر جام گفت:هر گونه تصمیم قانونی برای ۳بر صفر کردن یا تنبیه تیم مقصر در صلاحیت کمیته انضباطی است .

به گزارش فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی درباره برگزاری دیدار سوپر جام که از روز گذشته در صدر خبرهای فوتبال است افزود: چند نکته را باید برای اطلاع اهالی فوتبال از جمله هواداران سرخابی مطرح می‌کنم، نکته نخست این که قطعا اگر هر مسابقه‌ای که به عنوان مسابقه رسمی زیر نظر سازمان لیگ اجرا می‌شود و بنا به دلایلی برگزار نشود یا نیمه تمام رها شود، طبق ماده ۶۱ آیین نامه انضباطی جدید، هرگونه تصمیم قانونی برای ۳ بر صفر کردن یا تنبیه تیم مقصر در صلاحیت کمیته انضباطی است که در این باره چنانچه پرونده مسابقه سوپر جام به دلیل انصراف تیم استقلال به این کمیته واصل شود، بلافاصله جریان دادرسی به عمل خواهد آمد که مسلما در جریان دادرسی هم حق دفاع به تیم استقلال داده خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته دوم که باید به آن اشاره کنم این است که از این که از روز گذشته خبرهایی از قول مقامات سازمان لیگ فوتبال مبنی بر ۳ بر صفر شدن مسابقه منعکس شده و سئوال شده که آیا دخالت در صلاحیت کمیته انضباطی شده است یا خیر، باید بگویم همان طور که در صحبت‌های رئیس سازمان لیگ هم اشاره شد، با توجه به شرایط خاص مسابقه دو تیم بزرگ پایتخت که به عنوان یک شهرآورد و مسابقه بزرگ تلقی می‌شود و انصراف یک تیم به معنای خاتمه دادن به برنامه رقابت مذکور تلقی می‌شود و با توجه به صراحت قانون، این برداشت مقامات سازمان لیگ از قانون بوده که منعکس شده است و مسلما هر فرد دیگری هم ظاهر ماده قانون را بخواند این برداشت را خواهد کرد. تیمی که قاطعانه عدم حضورش در مسابقه آتی را اعلام کرده با چنین نتیجه‌ای مواجه خواهد شد اما تصمیم نهایی و انضباطی که وصف قضایی هم دارد، رأیی است که کمیته انضباطی صادر خواهد کرد.

فتحی سرپرست جدید باشگاه استقلال

همچنین هیات مدیره و سرپرست جدید باشگاه استقلال مشخص شدند.

در پایان جلسه دیروز هیات مدیره استقلال، امیرحسین فتحی به جای سید رضا افتخاری به عنوان سرپرست مدیرعاملی جدید این باشگاه انتخاب شد.

با وجود انتخاب فتحی به عنوان سرپرست مدیرعامل استقلال، سید رضا افتخاری عضویت در هیات مدیره این باشگاه را هم نپذیرفت.

همچنین عباس ملکی به عنوان رئیس هیات مدیره استقلال انتخاب و پندار توفیقی با وجود رفتن رضا افتخاری، در سمت معاون ورزشی این باشگاه ابقا شد.

نظر شما