شناسهٔ خبر: 26752439 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک| ۱۸ آژانس و موسسه سازمان ملل در ایران مستقر است

R41371/P1377/S6,73/CT11

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد گفت: در حال حاضر ۱۸ آژانس و موسسه از سوی سازمان ملل با دعوت از سوی جمهوری اسلامی ایران در این کشور مستقر شده است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، ماریا دوتسنکو ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی که با همکاری سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در اراک گشایش یافت اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره به‌عنوان نمادی از صلح و آرامش در جهان قلمداد شده و این را می‌توان در فعالیت صلح‌آمیز آن در همکاری با سازمان ملل به وضوح مشاهده کرد که مهر تاییدی بر این چهره جهانی است.

وی افزود: تصاویری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده هم مصداقی بر این فعالیت صلح‌آمیز در طول 4 دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده که گوشه‌ای از فرهنگ، تمدن و نقش جمهوری اسلامی ایران  در این فعالیت‌ها را به تصویر کشیده است.

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد تصریح کرد: فعالیت‌های ایران در زمینه برقراری صلح جهانی همواره قابل توجه بوده و همکاری تنگاتنگی را در این سال‌ها با سازمان ملل در مسیر برقراری صلح داشته است.

دوتسنکو بیان کرد: خوشبختانه این همکاری‌ها سازنده بوده و روز به روز شاهد افزایش این همکاری هستیم و درحال حاضر 18 آژانس  و موسسه از سوی سازمان ملل با دعوت از سوی جمهوری اسلامی ایران در این کشور مستقر شده است.

وی ادامه داد: از میان کشورهای عضو سازمان ملل ایران جزو 50 کشور نخست بوده و در بیانیه‌ای که محتوای آن علیه خشونت در جهان بوده در سال 2013 نقش قابل توجهی را داشته است.

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد عنوان کرد: خوشبختانه ارتباط تنگاتنگ و قابل توجهی را با ایران داشته‌ایم و بازدیدهایی از سوی دبیران کل سازمان ملل از جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

دوتسنکو اضافه کرد: در این نمایشگاه هم آرشیوی از تصاویر مستندسازی شده وزارت امور خارجه و خبرگزاری ایرنا به نمایش گذاشته شده که سندی گویا از همکاری ایران در برقراری صلح جهانی است.

انتهای پیام/ش

برچسب‌ها:

نظر شما