شناسهٔ خبر: 26743323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

قاسمی:

پیغامی از طریق پوتین برای ترامپ نداریم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان می‌گوید که ایران به واسطه پوتین پیامی برای ترامپ ندارد و چنین بحثی با دولت روسیه نداشته‌ایم.

صاحب‌خبر -

قانون- سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان می‌گوید که ایران به واسطه پوتین پیامی برای ترامپ ندارد و چنین بحثی با دولت روسیه نداشته‌ایم.

به گزارش قانون به نقل از مهر، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ابتدای کنفرانس خبری امروز خود، سومین سالگرد دستیابی به برجام و این روز را که روز تعامل و گفتگو با جهان ثبت شده است، تبریک گفت.

قاسمی در ادامه با اشاره به جام جهانی فوتبال و قهرمانی فرانسه در این مسابقات گفت: فوتبال امروز به عنوان فقط ورزش نیست، بکه یک موضوع مردمی و جهانی است و نشانه‌ای است برای استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها، استفاده بهنگام از دفاع و تهاجم را می‌توان هوشمندانه استفاده کرد. به دولت و مردم فرانسه قهرمانی در جام جهانی و به دولت و مردم کرواسی نایب قهرمانی را تبریک می‌گویم.

ایران پیامی به واسطه پوتین برای ترامپ ندارد

وی در خصوص دیدار امروز پوتین و ترامپ و شایعه انتقال پیام ایران به ترامپ از طریق پوتین گفت: چنین چیزی وجود ندارد و ما پیامی برای آقای ترامپ نداریم و در این خصوص با دولت روسیه چنین بحثی نداشتیم.

محتوای مذاکرات ولایتی و پوتین رسانه‌ای نشده است/ تنها بحث سرمایه‌گذاری در بخش نفتی رسانه‌ای شده است

وی در خصوص واکنش روس‌ها به اظهارات ولایتی گفت: من فکر نمی‌کنم محتوای مذاکرات منتشر شده باشد. محتوای مذاکرات مربوط به گفتگوی دو ساعته با آقای پوتین و دیگر مقامات روس بوده، فکر نمی‌کنم، محتوای آن منتشر شده باشد. آنچه در رسانه‌ها مطرح شد فکر نمی‌کنم که صورت و محتوای مذاکرات بوده باشد. در این جلسه طیف گسترده‌ای از [مسائل] مطرح شد. آنچه در رسانه‌ها مطرح شد بحث سرمایه‌گذاری در بخش نفتی ایران بود و طرفین تعابیر خود را منطبق بر سیاست خارجی خود مطرح کردند.‎

برچسب‌ها:

نظر شما