شناسهٔ خبر: 26515198 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

انتشار لیست دریافت‌کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی؛ از موز و موس گرفته تا نخود و لوبیا چیتی

بانک مرکزی با انتشار لیستی از دریافت‌کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی اعلام کرد: این گزارش به درخواست وزارت صمت برای کالاهایی که از سوی آن وزارتخانه مشخص شده، تهیه شده است؛ بنابراین در برگیرنده تمام کالاهای تامین ارز شده توسط بانک مرکزی نیست.

صاحب‌خبر - سرویس بانک و بیمه -

به گزارش تجارت‌نیوز، یخچال فریزر، هود آشپزخانه، نخود خوراکی، موس کامپیتور، موز، مواد اولیه لاستیک،ماکروویو، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، لپه، لپ تاپ، گوشی همراه، انواع گوشت، کولرگازی، کود شیمیایی، کنجاله سویا،کنجاله پنبه، کنجاله آفتاب‌گردان، کره، کاغذ، عدس، شیرخشک، سشوار، ریش تراش، انواع روغن، ذرت برای خوراک دام، دستگاه برشته کردن نان، دانه سویا، خمیر کاغذ، چای‌ساز و قهوه‌ساز، چای، جو، جاروبرقی، تلویزیون رنگی، تخم مرغ، انواع تایر، پکیج، انواع برنج، بخارشور، آسیاب مواد خوراکی و اتو از جمله اقلامی هستند که طبق لیست منتشره بانک مرکزی دلار ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند.

بانک مرکزی با انتشار لیستی امروز اعلام کرد: از ۲۱ فروردین ماه سال جاری در راستای سیاست جدید ارزی اتخاذ شده به منظور مدیریت بهینه منابع ارزی کشور، به کالاهای ثبت سفارش شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارز مورد نیاز را تخصیص داده و تامین کرده است.

در ادامه این اعلام بانک مرکزی آمده، روابط عمومی بانک مرکزی، نظر به اهمیت موضوع و با هدف شفاف‌سازی و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات و نیز با توجه به تاکید و دستور رییس جمهوری محترم، فهرست کالاها را به تفکیک شرکت ها و افراد -که طی این مدت ارز رسمی به نرخ ۴۲۰۰ تومان دریافت کرده‌اند- منتشر می‌کند.

یادآوری می‌شود، این گزارش به درخواست وزارت صمت برای کالاهایی که از سوی آن وزارتخانه مشخص شده، تهیه شده است؛ بنابراین در برگیرنده تمام کالاهای تامین ارز شده توسط بانک مرکزی نیست.

بانک مرکزی علاوه بر تخصیص و تامین ارز کالاهای مندرج در جدول زیر، مقادیر قابل توجهی ارز به مسافران خارج از کشور، دانشجویان، بیماران و نیز خدمات ثبت سفارش شده اختصاص داده که در اینجا به آنها اشاره نشده است.

اسامی دریافت‌کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی در مدت مورد اشاره را در لینک زیر می‌توانید ملاحظه کنید.

فهرست ارز

نظر شما