شناسهٔ خبر: 26450749 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشکده خبرداد:

ایجاد ۹ رشته در دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست واحد علوم تحقیقات

رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط‌ زیست واحد علوم و تحقیقات از راه‌اندازی ۹ رشته جدید در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشکده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد علوم و تحقیقات، امیرهومن حمصی گفت: راه‌اندازی ۲ رشته در مقطع دکتری، ۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع کارشناسی در دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست واحد علوم و تحقیقات در دست اقدام است.

وی افزود: برنامه داریم رشته «مهندسی دریا» در مقطع کارشناسی را در این دانشکده راه اندازی کنیم.

رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط‌ زیست واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: دانش‌آموختگان این رشته مهارت‌های برنامه‌ریزی، هدایت و راهبری کشتی‌ها و دریانوردی ایمن را فرا خواهند گرفت.

حمصی علاوه بر آن آموزش‌های لازم در خصوص بارگیری و تخلیه و اقدامات ایمنی در نگهداری کالا و نظارت بر جلوگیری از آلایندگی محیط زیست نیز در این رشته مدنظر است.

وی با بیان اینکه رشته «اقتصاد محیط زیست» نیز به زودی در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی می شود، گفت: پیامدهای نامطلوب برنامه‌های توسعه‌ای بر محیط زیست کشور منجر به شکل‌گیری برخی از بحران‌های زیست محیطی مانند خشکسالی، کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی، خشکی دریاچه‌ها، تالاب‌ها، هجوم ریزگردها، تخریب جنگل‌ها و پوشش‌های طبیعی شده که نیاز به بهره‌وری مناسب از حوزه محیط زیست برای کاهش این صدمات ضروری است.

رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط‌ زیست واحد علوم و تحقیقات اضافه کرد: رشته «مهندسی آب شیرین‌کن و تصفیه آب» در مقطع کارشناسی ارشد نیز در دانشکده منابع طبیعی و محیط ‌زیست واحد علوم و تحقیقات راه‌اندازی خواهد شد.

حمصی با اشاره به راه اندازی رشته «مدیریت ریسک» در دانشکده منابع طبیعی و محیط ‌زیست واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: فارغ‌التحصیلان این رشته قادر خواهند بود نسبت به شناسایی مخاطرات موجود در صنایع مختلف اعم از نفت و گاز و انرژی، صنایع دریایی، معادن و صنعت حمل و نقل اقدام کرده و ریسک‌های مربوطه را به طور کمی و کیفی ارزیابی کنند.

وی گفت: رشته‌های «حقوق دریاها» و «حقوق دریایی» دو رشته دیگر هستند که در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی خواهند شد.

رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط‌ زیست واحد علوم و تحقیقات افزود: رشته حقوق دریاها شامل مجموعه قواعد حاکم بر روابط بین‌المللی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در امور دریایی است که از موضوعات حقوق عمومی به شمار می‌رود.

حمصی ادامه داد: رشته «مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست» در مقطع کارشناسی ارشد و رشته «ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست» در مقطع دکتری نیز از دیگر رشته‌هایی است که قصد راه‌اندازی آنها را داریم.

وی عنوان کرد: رشته «مهندسی طراحی محیط‌ زیست» نیز در مقطع دکتری در این دانشکده راه اندازی خواهد شد.

نظر شما