شناسهٔ خبر: 2634355 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

در سومین همایش نقش پژوهش در فرایند قانون‌گذاری

لاریجانی: مجلس مظهر حکمت اداره کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اداره کشور جزء مشکل‌ترین شناخت‌هاست، گفت: مجلس مظهر حکمت اداره کشور است و براین اساس نیاز است تا تصمیمات آن براساس شناخت اتخاذ شود.

صاحب‌خبر -
لاریجانی: مجلس مظهر حکمت اداره کشور است
به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی صبح امروز در سومین همایش نقش پژوهش در فرایند قانون‌گذاری اظهار داشت: بسیار دیده شده نهادهای مختلف به وجود می‌آیند و بعد از مدتی این سوال پیش می‌آید که اگر این نهاد نباشد چه اتفاقی می‌افتد، به دلیل زیادی تحولات این نهادها بر حسب شرایط شکل می‌گیرند، اما از آنجایی که خود را با این پرسش اساسی مواجه نمی‌کنند که چرا به وجود آمده‌اند، عادات و شرایط روزمره بر آنها حکومت می‌کند.

وی در تشریح علت تشکیل مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: مجلس مظهر حکمت اداره کشور است و براین اساس نیاز دارد تا تصمیمات آن براساس شناخت اتخاذ شود و چه تشکیلات در کشور باشد و چه نباشد، مجلس مظهر حکمت و به تعبیر رهبر انقلاب، ریل‌گذار است و باید براساس این شناخت، این کار را انجام دهد.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: گاهی برخی‌ها می‌گویند ما به تکلیفمان عمل می‌کنیم و نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کنم این است که تکلیف متأخر از شناخت است و اگر کسی شناخت نداشته باشد، تکلیف از آن سلب می‌شود، بنابراین باید از یک موضوع شناخت داشت تا آن شناخت تکلیف‌آور باشد و هرچه شناخت عمیق‌تر باشد انسان تکلیف خود را بهتر می‌داند.

لاریجانی تصریح کرد: ما نیاز داریم تا مرکزی، شناخت کافی برای حکمت اداره کشور را تدوین کند و نکته‌ای که در اینجا قابل اشاره است این است که اداره کشور جزو مشکل‌ترین شناخت‌هاست.

ادامه دارد...

نظر شما