شناسهٔ خبر: 2629809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

راهکار خاموش‌کردن بحران منطقه از نگاه نشریه اردنی

هیجان در هفته ماقبل پایانی

عکس: حجت‌ سپهوند

صاحب‌خبر -

آرمان- هفته بیست‌ونهم لیگ‌برتر امروز با انجام 8 دیدار همزمان برگزار می‌شود. در مهم‌ترین دیدارها پرسپولیس و ماشین‌سازی با هم تقابل می‌کنند. سپاهان و پدیده برابر هم قرار می‌گیرند.
 ‌تلاش شاگردان برانکو
پرسپولیس، صدرنشین ۵۷ امتیازی رقابت‌ها به‌دنبال مسجل‌شدن حذفش از لیگ‌قهرمانان آسیا، تمام تمرکز خود را به موفقیت در مسابقات داخلی معطوف کرده است. شاگردان برانکو ایوانکوویچ امیدوار هستند پس از سه بازی بدون برد مقابل ۲ تیم مدعی کسب سهمیه آسیا یعنی سپاهان، تراکتورسازی و البته توقف در خانه تیم به اوج برگشته ذوب‌آهن بتوانند با شکست‌دادن ماشین‌سازی گام بسیار بلندی برای ثبت هت‌تریک قهرمانی خود در لیگ بردارند. در سوی مقابل ماشین‌سازی هم که اکنون با ۲۸ امتیاز در رده سیزدهم جای گرفته است در ۶ بازی اخیرش بدون اینکه پیروزی‌ای به‌دست آورد، تنها ۳ امتیاز کسب کرده و اکنون چشم امید تعقیب‌کنندگان پرسپولیس برای زنده‌ماندن شانس قهرمانی‌شان به این است که شاگردان رضا مهاجری دستکم یک تساوی در ورزشگاه آزادی از پرسپولیس بگیرند.
 ‌تقابل مدعیان
تیم فوتبال سپاهان در حالی به مصاف پدیده می‌رود که به‌دنبال تکرار پیروزی برابر این تیم در مشهد پس از ۴ فصل است. سپاهان و پدیده مشهد در مجموع ۹ بار در لیگ‌برتر رو در روی هم قرار گرفته‌اند که در این رویارویی‌ها سپاهان ۴ و پدیده ۳ مرتبه طعم پیروزی را چشیده‌اند و دو دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.در تقابل دو تیم ۱۸ گل به ثمر رسیده است که سهم هر تیم 9 گل بوده است. در دیدار نیم‌فصل نخست سپاهان توانست  با نتیجه یک بر صفر پدیده را شکست دهد. همچنین فصل گذشته نتایج جالبی در دیدارهای دو تیم برابر یکدیگر رقم خورد و هر کدام در زمین خود موفق به پیروزی ۴ بر صفر برابر تیم مهمان شدند تا بهترین نتیجه دو تیم برابر یکدیگر رقم خورده باشد! گفتنی است در ۴ دیداری که سپاهان در مشهد به مصاف پدیده رفته، یک پیروزی و یک شکست نصیب این تیم شده است. در واقع در جدال‌های سپاهان برابر پدیده در ۳ فصل اخیر در مشهد، سپاهان ۲ بار به تساوی رسیده است و یک بار شکست خورده است.
 ‌تراکتورسازی به‌دنبال سهمیه
شاگردان لیکنز پس از چهار بازی بدون برد شامل ۳ باخت و یک تساوی که منجر به از بین‌رفتن شانس کسب قهرمانی برای تراکتورسازی شد، دستکم برای از دست‌ندادن سهمیه آسیا باید تیم پارس‌جنوبی را از سد راه خود بردارند.تراکتور اکنون ۵۰ امتیازی است و در رده پنجم قرار دارد. این تیم در صورت بردن شاگردان مهدی تارتار و امتیاز از دست‌دادن پدیده برابر سپاهان به رتبه چهارم می‌رسد، اما با باخت به پارس در همین رده پنجم به‌کار خود در لیگ‌برتر پایان می‌دهد.
 ‌تقابل استقلال و صنعت
استقلال که با ۵۳ امتیاز و حضور در جایگاه سوم جدول امید زیادی به نایب‌قهرمانی و البته نیمچه امیدی به کسب سهمیه آسیا دارد در بهترین وضعیت صنعت نفت مهمان آبادانی‌هاست. شاگردان پائولو سرجیو هر چهار بازی آخر خود را با برد به پایان رسانده و از همین طریق با ۳۳ امتیاز به رده نهم جدول رسیده‌اند. به همین دلیل تیم فرهاد مجیدی کار بسیار سختی در ورزشگاه تختی آبادان دارد. اگر آبی‌پوشان پایتخت بتوانند برزیل ایران را شکست بدهند و دیدار سپاهان و پدیده با تساو`ی تمام شود این تیم به رتبه دوم صعود می‌کند، اما در صورت باخت به صنعت‌نفت و پیروزشدن پدیده مقابل سپاهان استقلال یک رده سقوط کرده و در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد. نفتی‌ها هم امیدوارند با بردن این بازی، امتیاز از دست‌دادن سایپا مقابل استقلال خوزستان و شکست ذوب‌آهن از فولاد به رده هفتم برسند. البته شکست شاگردان سرجیو مقابل استقلال اگر با پیروزی پیکان برابر نفت مسجدسلیمان و نساجی مقابل سپیدرود همراه شود تیم سرجیو را به رده یازدهم تنزل می‌دهد.
 ‌برنامه
دیدارهای لیگ‌برتر طبق برنامه زیر برگزار می‌شود:
شنبه 21 اردیبهشت  ساعت 21:30
پرسپولیس – ماشین سازی،  ورزشگاه آزادی تهران
سپیدرود رشت – نساجی مازندران،  ورزشگاه سردار جنگل رشت
ذوب‌آهن اصفهان – فولاد خوزستان ،  ورزشگاه فولادشهر اصفهان
پدیده – سپاهان ،  ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد
تراکتورسازی تبریز – پارس‌جنوبی جم ، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز
استقلال خوزستان – سایپا، ورزشگاه غدیر اهواز
پیکان تهران – نفت مسجدسلیمان،  ورزشگاه شهدای شهرقدس
صنعت‌نفت آبادان – استقلال تهران، ورزشگاه تختی آبادان

نظر شما