شناسهٔ خبر: 26056260 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رهبر کره شمالی ترامپ را به پیونگ یانگ دعوت کرد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: برخی منابع ازدعوت رهبر کره شمالی از رئیس جمهوری آمریکا برای سفر به پیونگ یانگ برای برگزاری دور دوم مذاکرات دوجانبه برای خلع سلاح هسته ای خبر دادند.

به گفته این منابع ،دعوت کیم جونگ اون از ترامپ برای سفر به پیونگ یانگ به منظور حضور در دور دوم مذاکرات از طریق یک دعوتنامه صورت گرفته است.این دعوتنامه توسط «کیم یونگ چول»، معاون ارشد رهبر کره شمالی در تاریخ اول ژوئن به رئیس جمهوری آمریکا داده شد.

در این حال خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: خلع سلاح هسته‌ای و حفظ صلحی پایدار در شبه جزیره کره، محور گفتگوهای سران دو کشور آمریکا و کره شمالی در سنگاپور خواهد بود. در عین حال شبکه خبری «سی ان ان» نیز گفت:برای نشست رهبر کره شمالی با ترامپ در سنگاپور تاکنون جزئیات، چارچوب و تعریف دقیق و مشخصی از عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی ارائه نشده است. از سویی،مقام‌های رسمی آمریکا و کره شمالی در سنگاپور دیدار کردند تا اختلافات موجود را در آستانه نشست رهبران دو کشور برطرف کنند.‌ از سویی،رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با «لی هسین لونگ»نخست وزیر سنگاپور،گفت: همانطور که می‌دانید ما قرار است یک نشست بسیار جالب را با رهبر کره شمالی برگزار کنیم و این در حالی است که شور و حال خاصی بر فضای این کشور حکمفرماست.ترامپ، همچنین به مقام‌های دولت خود اخطار داد که هیچ صحبت تحریک‌آمیز و تندی را درمورد کره شمالی نکنند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز،تاکید کرد: واشنگتن به هیچ چیز جز خلع سلاح کامل هسته‌ای کره شمالی راضی نخواهد شد و حاضر است برای تحقق آن تضمین‌های بی‌سابقه و تاریخی در اختیار پیونگ یانگ بگذارد و در صورتی که این امر محقق نشود فشارها بر پیونگ یانگ ادامه خواهد داشت.وی گفت:اگر همه چیز خوب پیش برود گشایش اقتصادی و آینده‌ای خوب در انتظار کره شمالی خواهد بود.‌در این حال،«لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکایی گفت: در صورتی که مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ به نتیجه نرسد، حمله به کره شمالی در دستور کار قرار می گیرد.

نظر شما