شناسهٔ خبر: 25975565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری:

اسرائیل موفق به ملت سازی نشده است

کرمان - دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: صهیونیست ها هیچ گاه نتوانستد ملت سازی کنند اگر چه موفق شدند که دولت سازی کنند و دولت غاضب صهیونیستی را تشکیل دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی پیش از ظهر جمعه در جمع راهپیمایان روز قدس گفت: راهبرد حق بازگشت، اتحاد مسلمانان و ادامه جهاد مسلحانه تنها راه نجات قدس شریف و کل سرزمین فلسطین است.

سردار سرلشکر صفوی به تفاوت‌های راهپیمایی امسال با سالهای قبل اشاره و تصریح کرد: جریان‌های تکفیری و آمریکایی و سایر گروهک‌ها که توسط آمریکا به منظور جلوگیری از بیداری اسلامی راه‌اندازی شده اند به فضل الهی در عراق به صورت ۱۰۰ در صد شکست خورده و در سوریه به واسطه حمایت آمریکا و رژیم آل سعود و برخی کشورهای عربی تقریبا شکست خورده است.

وی افزود: همچنین پیروزی حزب‌الله در انتخابات لبنان که بیش از نیمی از کرسی‌ها را به خود اختصاص داده و خشم آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی را در پی داشته از دیگر تفاوت‌های راهپیمایی امسال است.

سردار سرلشکر صفوی گفت: آشکار شدن هم‌دستی حکام عربستان سعودی با صهیونیست‌ها یکی دیگر از تفاوت‌ها راهپیمایی امسال است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه رئیس جمهور کاملا صهیونیستی آمریکا در تبلیغات ریاست جمهوری‌اش موافقت خود از مواضع صهیونیست‌ها را اعلام کرد، افزود: کمک سعودی‌ها و فروش صدها میلیون دلار سلاح یکی از دیگر کارهایی است که در حمایت از رژیم صهیونیستی توسط آل سعود انجام شده که در جهان با خشم مسلمانان روبرو شده است.

وی افزود: دو تصمیم بسیار خطرناک از طرف رئیس جمهور آمریکا اتخاذ شده که باعث اعتراض جهان اسلام و کشورهای دیگر قرار گرفت، اول انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس و اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و دومین تصمیم که هنوز به صورت کامل اعلام نشده توطئه و طرح جدید با عنوان معامله غرب مطرح شده است.

فرمانده سابق کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ابراز داشت: آنچه که ترامپ به عنوان معامله غرب از آن یاد می‌کند واگذاری شهرک‌های فلسطینی به رژیم صهیونیستی و برچیده شدن آن‌ها از نوار غزه و کرانه باختری است.

سردار سرلشکر صفوی ادامه داد: مسئله مهمی که در این توطئه وجود دارد خیانت بزرگ سعودی‌ها به آرمان‌های آزادی قدس و سرزمین فلسطین است در واقع می‌توان گفت آل سعود همان آل یهود است.

وی به پنجمین تفاوت راهپیمایی امسال با سالهای گذشته اشاره کرد و یادآور شد: راهبرد جدید مقاومت اسلامی تحت عنوان حق بازگشت که از روز «یوم‌الارض» که هرساله سی‌ام ماه مارس برگزار می‌شود اتخاذ شده است.

سردار سرلشکر صفوی بیان داشت: امسال این انتفاضه از منطقه غزه با راهپیمایی مردم برای در هم شکستن دیوار و حصار غزه شروع شد که به شدت رژیم صهیونیستی را منفعل کرد و امروز به عنوان راهپیمایی روز قدس ادامه دارد که باعث شده رژیم صهیونیستی دست به کشتار بزند.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری عنوان کرد: حرکت راهپیمایی حق بازگشت شیوه جدید مردم غزه است که دستاوردهایی در پی داشته است.

وی افزود: تاکید بر مطرح کردن حق بازگشت مطابق قوانین بین‌المللی، جلب توجه افکار عمومی مردم جهان و منطقه، به مسئله فلسطین و مظلومیت آوارگان در کرانه باختری و نوار غزه، پیگیری شکست نوار غزه و کمرنگ ساختن تبلیغات انتقال پایتخت به قدس شریف است.

سردار سرلشکر صفوی به چشم‌انداز آینده فلسطین اشاره کرد و افزود: از دیدگاه ما بشارت‌های قرآنی به عنوان یک اعتقاد نهادینه شده که ظالمان شکست خواهند خورد و سرزمین فلسطین به مردم فلسطین تعلق خواهد گرفت.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: در بیانات امام راحل (ره) که فرمودند «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود» و «راه قدس از کربلا می‌گذرد» مسیر مبارزات امام را مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم و شهدای فلسطینی راه قدس را باز خواهند کرد، یادآور شد: مقام معظم رهبری چند سال پیش فرمودند «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» باید این سخنان را دنبال و در آن‌ها تامل کنیم.

سردار سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه رشد جمعیت عرب های مسلمان در فلسطین بسیار بیشتر از یهودیان مهاجر است، اظهار کرد: تا سال ۲۰۲۵ جمعیت فلسطینی ها با جمعیت یهودیان داخل فلسطین مساوی می شود و پس از آن اگر مهاجرت جدید صورت نگیرد جمعیت فلسطینی ها غلبه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: امسال کل جمعیت داخل سرزمین های اشغالی ۱۰ الی ۱۱ میلیون نفر است که شش میلیون نفر آنها یهودیان هستند که ۹۰ درصد آن ها مهاجرانی هستند که از اروپا و سایر مکان ها آمده اند.

وی به جمعیت یهودیان در کل جهان اشاره کرد و گفت: جمعیت یهودیان در کل جهان ۲۲ میلیون نفر هستند شش میلیون نفر از آنها در آمریکا زندگی می‌کنند و شش میلیون در فلسطین اشغالی و مابقی در جاهای مختلف پراکنده هستند در حالیکه جمعیت مسلمانان در جهان بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ هزار نفر هستند که دور تا دور رژیم صهیونسیتی را فرا گرفته است.

وی گفت: سطح زندگی، اختلاف فرهنگی و نژادی در بین جمعیت یهودیان مهاجر از اروپا، آسیا و آفریقا بسیار زیاد است و نمی توانند با یکدیگر مشارکت داشته باشند و صهیونیست ها هیچ گاه نتوانستد ملت سازی کنند اگر چه موفق شدند که دولت سازی کنند و دولت غاضب صهیونیستی را تشکیل دهند.

سردار سرلشکر صفوی بیان داشت: کل سرزمین اشغالی حدود ۲۷ هزار کیلومتر و یک ششم استان کرمان است که ۲۰ هزار کیلومتر در اشغال صهیونیست‌ها ست و از این مقدار نصف آن در صحرای سینا قرار دارد.

فرمانده سابق کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: علت بقا و شکل گیری صهیونیست از طرف آن‌ها دو اصل را قرار داده بود یکی تبلیغ مظلومیت و مظلوم‌نمایی یهودیان برای تحت تاثیر قرار دادن افکار اروپاییان در جهت به دست آوردن یک سرزمین بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اصول شکل‌گیری رژیم صهیونیستی، ادعای تشکیل تنها دولت دموکراسی واقعی در خاورمیانه بود که راهبرد حق بازگشت باعث نابودی این دو اصل شده است.

سردار سرلشکر رحیم صفوی به راهبرد آزادی بخش فلسطین اشاره کرد و یادآور شد  اتحاد بین مسلمانان، راهبرد بازگشت و جهاد مسلحانه، محور قرار گرفتن فلسطین برای جهان اسلام، الگو گرفتن سایر کشورهای مسلمان در حمایت فلسطین از ایران، گسترش گروه‌های مقاومت به لایه‌های مختلف اجتماعی، استفاده از افکار عمومی، حذف اقتصاد رژیم صهیونیستی و حذف کالاهای آمریکایی است.

وی به راه‌اندازی جنگ نرم علیه صهیونیست‌ها اشاره کرد و بیان داشت: فعال‌سازی جشنواره‌های هنری در ترویج مقاومت فلسطین، راه‌اندازی انجمن‌ها در سطح منطقه و جهان می‌تواند در روند آزاد سازی قدس شریف تاثیرگذار باشد.

نظر شما