شناسهٔ خبر: 25747808 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

هشدار هواشناسی؛

رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای در کشور

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای از وقوع رعدوبرق، وزش باد شدید لحظه‌ای، رگبار و احتمال بارش تگرگ در 16 استان به ویژه استان های غرب و شمال غربی خبر داد.

صاحب‌خبر -

قانون- سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای از وقوع رعدوبرق، وزش باد شدید لحظه‌ای، رگبار و احتمال بارش تگرگ در 16 استان به ویژه استان های غرب و شمال غربی خبر داد.

به گزارش قانون به نقل از ایرنا، سازمان هواشناسی براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، سامانه بارشی امروز در شمال غرب، غرب دامنه های زاگرس مرکزی دامنه های البرز غربی و مرکزی و به شکل ضعیف تر در بخش هایی از مرکز، ارتفاعات زاگرس جنوبی، غرب یزد و ارتفاعات کرمان فعال بوده و در این مناطق رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ به ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب پیش بینی می شود.
عمده فعالیت و تمرکز بارش امروز در شمال غرب، غرب و دامنه های البرز غربی خواهد بود؛ همچنین با توجه به تصاویر دریافتی ماهواره برای برخی مناطق غرب و جنوب غرب گردوغبار رقیق پیش بینی می شود.
برپایه گزارش سه روزه این سازمان، روز شنبه (پنجم خرداد) با تضعیف سامانه بارشی از میزان بارش در شمال غرب و غرب کشور کاسته شده و گسترده بارش محدود به برخی مناطق شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، استان های واقع در دامنه البرز و بخش هایی از سواحل دریای خزر و ارتفاعات کرمان خواهد بود.
در این مناطق رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

***وزش باد شدید و بروز گردوخاک در شرق کشور
افزون بر این روز یکشنبه (ششم خرداد) این شرایط در نوار شمالی کشور و بخش هایی از دامنه های زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان پیش بینی می شود، در این روز به سبب وزش باد شدید در شمال شرق، شرق و دامنه های واقع در البرز شرقی باد و گردوخاک دور از انتظار نیست.
ساکنان استان های ساحلی دریای خزر، استان اردبیل و خراسان شمالی روز یکشنبه شاهد کاهش 4 تا 7 درجه ای دما خواهند بود، همچنین از اواخر وقت امروز تا روز یکشنبه دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود و در روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان افزایش ابر، وزش باد شدید و در برخی نقاط احتمال بروز پدیده گردوخاک پیش بینی می شود.

 

***بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت
آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ‌ابری همراه با وزش باد، گاهی بارش پراکنده و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه آسمان تهران صاف است؛ بیشینه و کمینه دما امروز و شنبه در تهران 30 و 20 درجه خواهد بود و روز یکشنبه با افزایش یک درجه ای به 31 و 21 درجه می رسد. اهواز با بیشینه دمای 43 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و همدان و شهرکرد با کمینه دمای 6 و 8 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان بودند.

برچسب‌ها:

نظر شما