شناسهٔ خبر: 25656298 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

«ددپول ۲» صدر جدول سینمای جهان را تصاحب کرد

صاحب‌خبر - فیلم «ددپول ۲» به کارگردانی «دیوید لیچ» صدر جدول گیشه سینماهای آمریکای شمالی را به دست آورد. این فیلم توانست آخرین قسمت از فیلم «انتقام‌جویان» را در آخر هفته پشت سر بگذارد.
به گزارش ورایتی، هنوز شمارش نهایی فروش گیشه سینماها در روز یکشنبه باقی مانده است، اما تخمین‌های نهایی می‌گویند فیلم «ددپول ۲»‌ با نقش‌آفرینی رایان رینولدز توانسته در این آخر هفته در باکس‌آفیس آمریکای شمالی با نمایش در ۴۳۴۹ پرده سینما رتبه اول را از «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» بگیرد و با فروشی ۱۳۳.۵ میلیون دلاری در صدر بنشیند.
سومین فیلم با ریتینگ مخصوص بالای ۱۷ سال منتشرشده توسط کمپانی فاکس توانست در روز جمعه ۵۳.۳ میلیون دلار بفروشد که از جمله آن‌ می‌توان به فروشی ۱۸.۶ میلیون دلاری از پیش‌نمایش‌های اواخر روز جمعه اشاره کرد که در این زمینه رکوردشکن بود (رکورد قبلی با ۱۳.۵ میلیون دلار دست فیلم «آن» استیون کینگ بود). فیلم «ددپول ۲» توانست با نمایش در ۴۳۴۹ پرده سینما لقب بزرگترین اکران فیلم‌های کمپانی فاکس را هم از آن خود کند.
به این ترتیب دنباله «ددپول» رکورد فیلم اول را برای بزرگترین اکران افتتاحیه یک فیلم با ریتینگ بالای ۱۷ سال می‌شکند چون قسمت اول این فیلم دو سال پیش با فروشی ۱۳۲.۴ میلیون دلاری همه را شوکه کرده بود. برداشت خاص قسمت اول فیلم از ژانر ابرقهرمانی و شکسته شدن دیوار چهارم توسط شخصیت رینولدز باعث شد فیلم تحسین‌های بسیاری را برانگیزد و در نهایت با به ثبت رساندن فروش ۳۶۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۷۸۳ میلیون دلار در سراسر جهان تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم با ریتینگ مخصوص بالای ۱۷ ساله‌های تاریخ شود.

نظر شما