شناسهٔ خبر: 25628915 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

ائتلاف الوطنیه:

روابطمان با سائرون خوب است

ائتلاف الوطنیه پیوستن خود به ائتلاف دولة قانون، جریان الحکمة و همچنین دو ائتلاف فتح و بغداد را رد کرد.

صاحب‌خبر -

قانون- ائتلاف الوطنیه پیوستن خود به ائتلاف دولة قانون، جریان الحکمة و همچنین دو ائتلاف فتح و بغداد را رد کرد.

به گزارش قانون به نقل از سایت موازین نیوز، انتصار علاوی، عضو ائتلاف الوطنیة به ریاست ایاد علاوی اظهار کرد، ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیة بعد از پایان یافتن انتخابات پارلمان در یک سفر درمانی به اردن رفته است. به همین دلیل او فرصت ارتباط با ائتلاف‌های دیگر به منظور رسیدن به تفاهم سیاسی را نداشته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اخبار منتشر شده درباره تشکیل یک ائتلاف بین ائتلاف الوطنیة، دولت قانون، به ریاست نوری مالکی، فتح به ریاست هادی العامری، ائتلاف بغداد به ریاست جمال الکربولی و جریان الحکمة به ریاست سید عمار الحکیم صحت ندارد.

روز جمعه اخباری مبنی بر ائتلاف مالکی، علاوی، العامری، الحکیم و الکربولی برای تشکیل یک ائتلاف بزرگ منتشر شد.

علاوی تأکید کرد: ائتلاف الوطنیة هیچ گاه تغییر رویه نداده است و از ائتلاف‌هایی که برنامه‌های مشابه با این ائتلاف دارند، استقبال می کند.

علاوی در ادامه ضمن اشاره به روابط خوب این ائتلاف با ائتلاف سائرون خصوصا جریان صدر، گفت: چند ماه قبل از انتخابات رؤسای دو ائتلاف با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

وی همچنین به روابط خوب ائتلاف الوطنیه با ائتلاف فتح به ریاست هادی العامری و تماس‌های رؤسای این دو ائتلاف با یکدیگر اشاره کرد.

انتصار علاوی ضمن رد رایزنی ائتلاف الوطنیه با ائتلاف دولة قانون اظهار کرد: گمان می کنم که ائتلاف سائرون خصوصا جریان صدر نسبت به ائتلاف‌های دیگر به ائتلاف الوطنیة نزدیک‌تر باشد.

نظر شما