شناسهٔ خبر: 2557186 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا - قدیمی | لینک خبر

بزرگترین رویداد ورزشی جهان - المپیک لندن(36)

صید دو نشان برنز برای ایران؛لشگری و قاسمی ستاره‌های برنزی خادم

ملی پوش وزن 84 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در نخستین حضور خود در بازی‌های المپیک توانست در دیدار رده بندی این وزن با عبور از سد کشتی گیر کشور ترکیه یازدهمین نشان ایران در این بازی‌ها را به دست آورد تا پس از برنز کیانوش رستمی دومین برنز کاروان ایران را به دست آورد.

صاحب‌خبر -
بزرگترین رویداد ورزشی جهان - المپیک لندن(36)
صید دو نشان برنز برای ایران؛لشگری و قاسمی ستاره‌های برنزی خادم

گروه ورزش -  ملی پوش وزن 84 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در نخستین حضور خود در بازی‌های المپیک توانست در دیدار رده بندی این وزن با عبور از سد کشتی گیر کشور ترکیه یازدهمین نشان ایران در این بازی‌ها را به دست آورد تا پس از برنز کیانوش رستمی دومین برنز کاروان ایران را به دست آورد.

به گزارش رجانیوز، احسان لشگری ملی پوش وزن 84 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ایران پس از عملکردی قابل قبول با وجود آن که از صعود به دیدار پایانی این وزن محروم شد در پیکار رده بندی توانست از سد کشتی گیر ترک تبار عبور کند و به نشان برنز بازی‌های المپیک دست پیدا کند و تعداد مدال‌های کاروان ایران را به عدد یازده برساند.

دومین روز از رقابت‌های کشتی آزاد المپیک از ساعت 16:30 عصر امروز در سالن "اکسل" لندن آغاز شد که احسان لشگری نماینده وزن 84 کیلوگرم کشورمان پس از پیروزی در دیدار نخست مقابل کشتی‌گیر قزاق در دومین مسابقه هم از سد حریف ارمنستانی گذشت. لشگری در دیدار سوم و مرحله یک‌چهارم نهایی با برتری مقابل آنزور یوریشف از روسیه به نیمه‌نهایی رسید.

نماینده کشورمان در نیمه‌نهایی برابر شریف شریف‌اف، قهرمان 2011 جهان و بهترین کشتی‌گیر سال جهان از آذربایجان شکست خورد و از حضور در دیدار فینال بازماند.لشگری در دیدار رده‌بندی در 2 تایم و با نتایج (3 بر 2) و (۳ بر صفر) مقابل ابرهیم بلوک باشی از ترکیه به پیروزی رسید و مدال برنز را بر گردن آویخت.

مدال برنز لشگری دومین برنز و یازدهمین مدال مجموع کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک لندن بود. ایران پیش از این 4 مدال طلا، 5 نقره و یک برنز کسب کرده بود.

شب گذشته صادق گودرزی نخستین مدال نقره را در کشتی آزاد برای ایران به ارمغان آورده بود. از دثایقی دیگر ملی پوش وزن 120 کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی این وزن شرکت خواهد کرد.

لشگری: آینده متعلق به من خواهد بود

احسان لشگري با اينكه مدال برنز المپيك را روي سينه‌اش دارد، هنوز حسرت اشتباهش در كشتي نيمه نهايي را مي‌خورد.

ملي‌پوش وزن 84 كيلوگرم كشتي آزاد ايران كه با مدال برنز خود تعداد مدال‌هاي كاروان ايران را به 11 رساند، در جمع خبرنگاران گفت: قرعه من از همان اول سخت بود. همه حريفانم عنوان‌دار بودند اما بالا آمدم. فقط در نيمه نهايي يك لحظه اشتباه كردم كه همان اشتباه من را از مدال طلا دور كرد. شايد قسمت اين بوده است.

لشگري در پاسخ به اين سوال كه آيا باور كرده‌اي كه ديگر بايد بهترين كشتي‌گير وزن 84 كيلوگرم در جهان باشي گفت: ان‌شاءالله البته اگر آينده‌اي باشد!

دوازدهمین مدال ایران برنزی شد؛دیکته قدرت قاسمی در دایره طلایی

کمیل قاسمی ملی پوش سنگین وزرن کشورمان در دیدار رده بندی این وزن در بازی‌های المپیک لندن با شکست قاطعانه ملی پوش آمریکا توانست با اقتدار دوازدهمین نشان کاروان ایران و نخستین مدال المپیک خود در بازی‌های المپیک را به دست آورد تا سومین برنز ایران در المپیک 2012 توسط وی صید شود.

به گزارش رجانیوز، کمیل قاسمی، ملی پوش وزن 120 کیلوگرم ایران در بازی‌های المپیک لندن که با بد اقبالی امکان حضور در دیدار پایانی این وزن را از دست داده بود، در دیدار رده بندی این وزنه با عبور از سد کشتی گیر آمریکا سومین نشان برنز کاروان ایران در این بازی‌ها را به دست آورد تا کاروان کشتی ازاد کشورمان با نشان برنز وی سومین مدال خود در این بازی‌ها را به دست آورد.

در دومین روز از رقابت‌های کشتی آزاد المپیک از ساعت 16:30 عصر امروز در سالن "اکسل" لندن آغاز شد که کمیل قاسمی نماینده وزن 120 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل کشتی‌گیر کانادایی به پیروزی رسید، اما در دور سوم مقابل آرتور تایمازوف از ازبکستان شکست خورد.

با حضور تایمازوف در دیدار فینال، قاسمی کار را در گروه بازنده‌ها ادامه داد که در این مرحله در 2 تایم و با نتایج مشابه (یک بر صفر) مقابل نیک ماتوهین از آلمان به برتری رسید و به دیدار رده‌بندی راه یافت.

قاسمی برای کسب مدال برنز به مصاف ترول دلاگنف، دارنده مدال 2009 برنز جهان از آمریکا رفت که در 3 تایم و با نتایج (4 بر صفر)، (صفر بر یک) و (یک بر صفر) به برتری رسید و  مدال برنز را از آن خود کرد.

پیش از این علیرضا رضایی با مدال نقره المپیک 2004 آتن نخستین مدال تاریخ سنگین‌وزن کشتی آزاد را برای ایران در تاریخ المپیک کسب کرده بود که مدال قاسمی دومین مدال تاریخ سنگین‌وزن ایران در المپیک بود.

این مدال دوازدهمین مدال کاروان ورزشی ایران در المپیک لندن بود. پیش از این صادق گودرزی یک نقره و احسان لشگری یک برنز برای کشتی آزاد به ارمغان آورده بودند.

پیش از این صادق گودرزی و احسان لشگری برای کاروان آزاد کاران ایران در بازی‌های المپیک دو مدال دیگر به دست آورده بودند.

قاسمی:این مدال را لطف خدا می‌دانم

 

برنده مدال برنز وزن 120 كيلوگرم كشتي آزاد المپيك لندن گفت: اين مدال را لطف خدا مي‌دانم.

كميل قاسمي پس از پيروزي مقابل حريف آمريكايي‌اش و كسب مدال برنز المپيك در جمع خبرنگاران گفت: به خاطر اين مدال خيلي خوشحالم. اين مدال لطف خدا بود. در اين مدت زحمت زيادي كشيده بودم و مربيان تيم ملي هم كمك زيادي به من كرده بودند.

وي در مورد كشتي‌اش با آرتور تايمازوف در مرحله مقدماتي گفت: كشتي تايمازوف را با رسول خادم آناليز كرده بودم و طبق برنامه جلو رفتيم. بايد در تايم دوم زير مي‌گرفتم اما متاسفانه نشد. شانس هم با من يار نبود و هر دو بار قرعه به سود او افتاد.

قاسمي در پاسخ به اين سوال كه آيا به اين باور رسيده‌اي كه ديگر بايد نفر اول سنگين‌وزن جهان باشي گفت: بايد به اين روند رو به رشدم ادامه دهم.

 

اسماعیل پور برنز را از دست داد

مسعود اسماعيل‌پور در رقابت‌هاي شانس مجدد مقابل حريف هندي در سه تايم شكست خورد و فرصت رسيدن به مدال برنز را از دست داد.

در تايم نخست اسماعيل‌پور كشتي را اداره كرد، اما فعال‌تر نشان مي‌داد. دو كشتي‌گير در سرشاخ امتيازي نگرفتند و كار به كلينچ كشيده شد و اين بار هم قرعه به سود حريف هندي در آمد، اما اسماعيل‌پور توانست كنده‌ي او را بكشد. داوران امتياز را به حريف هندي دادند كه پس از اعتراض خادم سه امتياز به اسماعيل‌پور داده شد.

در تايم دوم اسماعيل پور ناگهان تمركزش را از دست داد و روي پل رفت و سه امتياز از دست داد. در ادامه اسماعيل‌پور دو امتياز گرفت اما كافي نبود و اين وقت را از دست داد.

در تايم سوم اسماعيل‌پور از تشك بيرون رفت و يك اخطار و يك امتياز گرفت و در ادامه يك امتياز ديگرنيز داد تا كار سخت شود. اين تايم چهار بر صفر به سود كشتي‌گير هندي به پايان رسيد.

سایه اقتصاد بر ورزش/ باسقوط الیزابت در آسمان لندن؛المپیک آغاز شد  

 
 

سهم ویژه ایران در جمع شگفتی‌سازان المپیک لندن

ایران؛در انتظار حماسه سربازان بنا در قلب لندن

رستمی نخستین مدال‌آور ایران در لندن؛برنزی با طعم طلا

محمدپوردراندیشه‌طلا؛ایران امشب طلایی می‌شود؟

بدشانسی پدیده وزنه‌برداری؛حسرت بزرگ محمدپور

درخشش روزبهانی در رینگ؛بوکس مدال می‌خواهد

اعجوبه وارد می‌شود؛سوریان فقط طلا می‌خواهد

اعجوبه ایرانی نخستین صیاد طلا در لندن/سوریان:قصد خداحافظی ندارم،مدالم متعلق به مادرم است/سرباز کوچک ایران عزیز هستم

هرکول‌ها وارد می‌شوند؛سلیمی بوی طلا می‌دهد

حمله به سوی طلا،احسان حدادی تاریخ‌ساز می‌شود

قدرت‌نمایی شاگردان بنا؛امروز هم منتظر مدال باشید

اقتدار امید طلایی ایران در المپیک؛نوروزی:مدالم را به ملت ایران تقدیم می‌کنم

نواب نصیر شلال هرکول نقره‌ای ایران در المپیک لندن

هرکول‌هابه دنبال رکوردشکنی؛بهداد طلا می‌خواهد

شب آخر کشتی‌فرنگی؛ایران بازهم مدال می‌خواهد

سلیمی در یک قدمی مرغوب‌ترين طلاي المپيك

فرنگی کاران ایران قهرمان المپیک لندن؛رضایی مردی از جنس طلای ناب 

شاهکار سلیمی و انوشیروانی؛طلا و نقره فوق سنگین بر سینه پولادمردان ایران 

 مدال ارزشمند حدادی در المپیک؛نقره‌ای با طعم طلا

رژه قدرت ستارگان خلیج‌فارس‌در‌انگلیس،ما‌ می‌توانیم

روزبهانی در اندیشه صید مدال؛مشت طلایی را بزن

ورودقهرمان‌به ایران؛استقبال‌باشکوه از بنا و سربازانش 

حذف بوکسور ایرانی در اوج قدرت،خداحافظ قهرمان

قهرمانان وارد می‌شوند؛صیادان طلا روی شیاپ چانگ

نوبت به مردان خادم رسید،در انتظار آزادکاران طلایی

شاهکار ستاره تکواندو؛باقری معتمد شکارچی چهارمین نقره ایران

ناکامی بزرگ تکواندو در روز دوم؛تراژدی شکست!

دهمین نشان ایران در المپیک لندن؛گوردرزی پنجمین ستاره نقره‌ای

پایان تلخ قصه تکواندو،کاپیتان به نقره هم نرسید!

نظر شما