شناسهٔ خبر: 25352114 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

استقلال قهرمان جام حذفی شد

صاحب‌خبر -
 

تیم فوتبال استقلال تهران در فینال جام حذفی فوتبال با گل نیمه نخست «مامه تیام» مهاجم سنگالی خود مقابل خونه به خونه بابل به برتری رسید تا برای هفتمین بار فاتح جام قهرمانی این مسابقات شود.

به گزارش ایرنا، دیدار این دو تیم از ساعت ۱۹و ۱۵ دقیقه روز پنجشنبه در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری اروندان خرمشهر با حضور ۱۳ هزار استقلالی و با قضاوت «حسین زرگر» برگزار شد.

آبی پوشان پایتخت که با ۱۱ بار حضور در فینال جام حذفی و نمایش قابل قبول در لیگ برتر فوتبال و لیگ قهرمانان آسیا که از خود ارائه دادند، با بازی هجومی در همان دقیقه نخست می توانستند به گل برسند که شوت سر ضرب «خسرو حیدری» هافبک استقلال را «میکائیل امین» گلر تیم بابلی مهار کرد.

شاگردان «وینفرد شفر» سرمربی استقلال در بیشتر دقایق نیمه نخست در نیمه زمین حریف توپ و میدان را در اختیار داشتند ولی حملات جدی بر روی تیم حریف ایجاد نکردند تا همراه با ارائه بازی متوسط تیم بابلی بازی جذابی از دو تیم شاهد نباشیم. اما سرانجام در دقیقه ۳۵ استقلالی ها از روی پاس دقیق «خسرو حیدری» و بغل پای حرفه ای «مامه تیام» به گل برتری رسیدند. البته تیام که در ادامه بازی از ناحیه مچ پا احساس درد می کرد، جای خود را به علی قربانی داد تا برتری یک بر صفر استقلال پایان بخش این بازی باشد.

در این دیدار، مهدی رحمتی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، مجید حسینی، امید نورافکن، امید ابراهیمی، روزبه چشمی، سرور جپاروف، وریا غفوری، فرشید اسماعیلی و مامه تیام(دقیقه ۴۳ علی قربانی) برای استقلال بازی کردند.همچنین «دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم خونه به خونه در نیمه نخست از ترکیب میکائیل امین، سیدمحمد قریشی، وفا هخامنش، عسکریان کاظمی، محمد قاسمی‌نژاد، امیر منصوریان، رضا آقابابایی (تعویض با بابا محمدی در دقیقه ۶۸)، نیما انتظاری ( دقیقه ۸۴ با رضا معقولی)، سیدمحمد کریمی، مهران امیری و محمدامین حاج محمدی بهره برد.

اهدای جام توسط وزیر ورزش

همچنین پس از برتری تیم استقلال تهران مقابل خونه به خونه بابل توسط «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان به آبی پوشان پایتخت و مهدی رحمتی کاپیتان این تیم اهدا شد.

در مراسم جشن قهرمانی علاوه بر وزیر ورزش وجوانان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، محمد رضا ساکت دبیر فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ، کاظم طالقانی رئیس هیأت فوتبال خوزستان جواد قراب و حسن زمانی اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران در جشن قهرمانی حضور داشتند.

بویان بازیکن استقلال هم با پرچم کشور مقدونیه و «وینفرد شفر» سرمربی استقلال با پرچمی که تلفیق کشور آلمان و ایران است در مراسم حاضر شدند. بازیکنان استقلال هم با لباسی که عکس «لئوناردو پادوانی» مدافع مصدوم برزیلی تیم استقلال بر روی آن حک شده بود در مراسم اهدای مدال حضور یافتند.

استقلالی ها درحالی برای هفتمین بار جام قهرمانی رقابت های حذفی را بالای سر بردند که با ۱۱ بار حضور در فینال این مسابقات پرافتخارترین تیم باشگاه های کشور در جام حذفی هستند.

تمدید قرارداد شفر با استقلال

همچنین وینفرد شفر دقایقی پس از مسجل شدن قهرمانی با حضور در کنار سید رضا افتخاری و توفیقی قرارداد رسمی خود با آبی پوشان را امضا کرد.مدت زمان این قرارداد دو سال قطعی خواهد بود و شفر تا پایان لیگ نوزدهم سرمربی استقلال در لیگ برتر خواهد بودبر اساس این قرارداد کادرفنی وینفرد شفر تغییری نخواهد کرد و دستیاران او در ایران مانند لیگ هجدهم به کار خود ادامه می دهند.

۲۹ تیر، مصاف سرخابی ها در سوپرجام

سوپرجام فوتبال ایران هم در ۲۹ تیر مابین سرخابی‌های پایتخت برگزار خواهد شد. سوپرجام فصل هفدهم فوتبال ایران روز ۲۹ تیر ۱۳۹۷ در ورزشگاه آزادی و بین دو تیم پرسپولیس (قهرمان لیگ) و استقلال (قهرمان جام حذفی) برگزار خواهد شد.این دیدار شهر آورد ۸۷ خواهد بود و برنده این دیدار می‌تواند دومین جام فصل خود را بالای سر ببرد.

سایپا هم آسیایی شد

با برتری استقلال برابر خونه به خونه در جام حذفی، سایپا تهران توانست سهمیه پلی آف (حذفی ) لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. با قهرمانی استقلال در جام حذفی فوتبال ایران و با توجه به رتبه سوم این تیم در لیگ برتر، سایپا که در پایان لیگ هفدهم در رده چهارم قرار گرفته بود به عنوان نماینده چهارم ایران در رقابت‌های فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهد کرد. بر اساس گفته‌های مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، سهمیه ایران در فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا ۱+۳ خواهد بود.

به این ترتیب پرسپولیس (قهرمان لیگ)، استقلال (قهرمان جام حذفی) و ذوب آهن (نایب قهرمان لیگ) سه سهمیه اصلی ایران خواهند بود و سایپا هم باید برای حضور در مرحله گروهی در یک دیدار پلی آف شرکت کند و سپس در صورت پیروزی به دور گروهی این مسابقه‌ها راه پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما