شناسهٔ خبر: 25085030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ساری| ادارات مازندران خدمات ثبتی را الکترونیکی دریافت کنند

R41358/P1336/S6,74/CT11

استاندار مازندران گفت: ادارت مازندران باید از خدمات الکترونیکی توسط ثبت اسناد و املاک تأسی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد اسلامی در دیدار مدیران ثبت اسناد و املاک مازندران با تبریک اعیاد و ایام شعبانیه یکی از اصول مهم انقلاب اسلامی را خدمت بی منت به مردم دانست، اظهار داشت: این امر در سایه مدیران متعهد و دانا امکان پذیر است.

وی اقدامات و خدمات صورت گرفته توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر دانست و افزود ادارات در استان باید از این اقدامات و ارائه خدمات الکترونیکی توسط ثبت اسناد و املاک تأسی کنند.

اسلامی برای رفع مشکلات مطرح شده اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اعلام آمادگی کرد و قول مساعد داد.

محمد حسن بهادر، مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران نیز ثبت اسناد و املاک را از قدیمی‌ترین دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی کشور دانست و اظهار داشت: مأموریت اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک اعتباربخشی به اسناد و تثبیت مالکیت مشروع و قانونی اشخاص است که ثبت شرکتها، اجرای اسناد رسمی صدور سند مالکیت و سایر موارد در این حوزه را شامل می‌شود.

وی افزود در 31 ماه گذشته توانستیم رتبه استان را در برنامه عملیاتی سازمان ثبت اسناد و املاک ارتقا داده و از رتبه‌های پائین به سوم کشور برسانیم که در سال 96 این رتبه باز هم ارتقا و به رتبه برتر دست یافته ایم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران خاطرنشان کرد: در سال 95 با تعامل ایجاد شده میان ثبت اسناد و املاک و ادارات کل بنیاد مسکن و اوقاف و امور خیریه استان ، این دو دستگاه توانستند رتبه اول صدور اسناد مالکیت در کشور را به خود اختصاص دهند.

بهادر،  صدور اسناد مالکیت انفال در شهرستانهای کلاردشت و تنکابن و جلوگیری از زمین‌خواری در منطقه را از دیگر اقدامات اداره کل متبوع خود خواند که حاصل تعامل و همکاری با اداره کل منابع طبیعی غرب استان بوده است.

وی بیان کرد: بیش از 86 درصد خدمات ثبتی به وسیله 44 سامانه الکترونیکی صورت می پذیرد که شناسنامه سامانه ها اخیرا توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران صادر و فروردین ماه امسال در سازمان ثبت اسناد و املاک رونمایی گردید.

این مسئول ، ثبت اسناد و املاک را دارای نقش مهمی در ایجاد امنیت و آرامش در میان خانواده‌ها و جامعه عنوان کرد و گفت: صدور بیش از 192 هزار سند مالکیت کاداستری و کسب بیش از 98 میلیارد تومان درآمد در سال گذشته از جمله اقدامات این اداره کل بوده است.

وی تصریح کرد خدمات شبه قضایی در ثبت اسناد و املاک آن را به دادگستری کوچک تبدیل کرده که اجرای اسناد رسمی و وصول بیش از 391 میلیارد تومان مطالبات بانکهای دولتی و خصوصی با 55 درصد رشد توانست رتبه سوم کشور را در این حوزه به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/ ت

نظر شما