شناسهٔ خبر: 25082544 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

مختومه‌شدن پرونده حادثه نفتکش سانچي در دادستاني‌کل
معاون حقوق عامه دادستان‌کل کشور از پايان اقدامات دادستاني‌کل و دستگاه قضائي در ارتباط با پرونده حادثه نفتکش سانچي و پيگيري حقوق خانواده‌هاي جان‌باختگان اين حادثه خبر داد. محمدجواد حشمتي در گفت‌وگو با تسنيم در پاسخ به سؤالي درباره آخرين وضعيت پيگيري پرونده حادثه نفتکش سانچي اظهار کرد: در ارتباط با اين پرونده و بر اساس آنچه دادستان کل کشور دستور داده بود، بيشتر دنبال حفظ حقوق خانواده‌هاي قربانيان و جان‌باختگان بوديم. اين مقام مسئول در دادستاني کل کشور اضافه کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت‌گرفته و صدور گواهي‌هاي فوت از سوي سازمان ثبت احوال بر اساس قانون، خانواده‌هاي قربانيان حادثه نفتکش سانچي مي‌توانند از بيمه و خسارت‌هاي متعلقه بهره‌مند شوند تا شايد مقداري تشفي خاطر خانواده‌هاي جان‌باختگان اين حادثه باشد. حشمتي در پاسخ به اين سؤال که آيا با اين حساب مي‌توان پيگيري‌هاي دادستاني کل را در اين خصوص پايان‌يافته و مختومه دانست يا خير، گفت: با توجه به اينکه موضوع خاصي مانند وقوع جرم گزارش نشده تا پيگيري شود، دستگاه قضائي ديگر کار خاصي در اين ارتباط ندارد. 16 دي سال 96 بود که در 160مايلي ساحل چين، کشتي فله‌بر چيني با نفتکش ايراني سانچي که حامل بيش از 111 هزار تن ميعانات گازي بود، برخورد کرد که بر اثر اين حادثه، کشتي ايراني دچار آتش‌سوزي و انفجار شد و تمام خدمه آن شامل 30 ايراني و دو غيرايراني جان باختند. 

نوبخت: به دنبال پول‌پاشی نیستیم
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هدف ما تولید بی‌کار بدهکار نیست، گفت: هدف اصلی ما ایجاد یک‌میلیون‌و ۳۳‌ هزار فرصت شغلی در ۱۲برنامه در سال جاری است. به گزارش تسنیم به‌نقل از سازمان برنامه‌وبودجه کشور، محمدباقر نوبخت عصر روز گذشته در جلسه‌اي مشترک با اعضای فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی که در محل سازمان برنامه‌وبودجه برای بررسی محورهای تولید و اشتغال با موضوع اشتغال روستایی برگزار شد، ‌با اشاره به تسهیل در مراحل پرداخت وام‌های اشتغال، اظهار كرد: ما به دنبال پول‌پاشی نیستیم و هدف ما تولید بی‌کار بدهکار نیست، بلکه هدف اصلی ما این است که در سال‌ جاری بتوانیم یک‌میلیون‌و 33‌هزار فرصت شغلی در 12 برنامه ایجاد کنیم. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که تا سال به نیمه نرسیده، گزارش‌های نویدبخشی از اشتغال به استحضار ملت ایران خواهد رسید. معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال نه یک انتخاب، بلکه ضرورتی گریزناپذیر است، گفت: مشوق و مبدع بحث اشتغال، مقام معظم رهبری هستند. ما در جلسه‌ای در مورد آسیب‌های اجتماعی كه در خدمت ایشان بودیم، فرمودند اشتغال به‌عنوان عامل اصلی کاهش آسیب‌های اجتماعی تلقی می‌شود. 

در جریان صادرات و واردات کشور نباید هیچ وقفه‌ای ایجاد شود
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت جلوگیری از هر گونه وقفه در جریان صادرات و واردات کشور تأکید کرد: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها در سیاست‌های ارزی جدید، بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور است. به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر ديروز در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی امور ارزی کشور بر نگاه جامع و بررسی همه زوایا برای رفع مشکلات و جلو‌گیری از سردرگمی صادرکنندگان و واردکنندگان تأکید کرد و از بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست تا ضمن پاسخ‌گویی به ابهامات موجود در عرصه تجارت کشور دستورالعمل‌های لازم دراین‌باره را برای ابلاغ هرچه سریع‌تر تدوین کنند. او گفت دولت با اختصاص سه‌‌هزار‌‌میلیارد تومان بودجه آمادگی لازم برای پرداخت مابه‌التفاوت ارز به دارو و کالاهای اساسی را دارد. 

طراحي برنامه يك‌ساله براي حمايت از توليد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید برای حمایت از تولید ملی نسبت به خرید کالای ایرانی تعصب داشته باشیم و البته در این میان ارتقای کیفیت محصولات داخلی مسئولیت اصلی همه دست‌اندرکاران تولید است. به گزارش شاتا، محمد شریعتمداری در نشست هم‌اندیشی با رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با اتکا به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه و برنامه راهبردی ریاست‌جمهوری، برنامه یک‌ساله تدوین و به معاونت‌ها جهت اجرا ابلاغ شده است. وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ به سال حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب، افزود: برای حمایت از کالای ایرانی از دل این برنامه یک‌ساله یک اقدام راهبردی طراحی کردیم. شریعتمداری از رصد حدود دو‌هزارو ۷۰۰ واحد صنعتی برای نوسازی خبر داد و افزود: مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که از نرخ سود تسهیلات اعطایی برای بازسازی خطوط تولید استفاده کنیم. 

برچسب‌ها:

نظر شما