شناسهٔ خبر: 24729493 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

از رياض تا بغداد؛ آزمون مهم مدافعان کي روش

تيم ملي فوتبال ايران فردا شب در ديداري دوستانه به مصاف تيم الجزاير مي رود.

صاحب‌خبر -

در آخرين روزهاي ماه مارس سال 2018 تيم هاي ملي مختلف با حريفان تدارکاتي مدنظر خود بازي دوستانه برگزار مي کنند و تيم هاي راه يافته به جام جهاني هم نگاه ويژه اي به اين روزها و بازي هاي دوستانه خود دارند.

 

در همين راستا ملي پوشان ايران فردا شب در کشور اتريش به مصاف تيم الجزاير مي روند. الجزاير با وجود اينکه از رسيدن به جام جهاني روسيه بازمانده، اما به دليل ريشه عربي اين کشور، مي تواند شباهت هاي زيادي را با تيم ملي مراکش براي شاگردان کي روش تداعي کند. اين تيم سبزپوش آفريقايي به همراه تونس، حريفاني بودند که کادر فني تيم ايران به منظور شبيه سازي مراکش در نظر گرفتند.

 

در کنار کارل مدجاني، آيسا مندي و رامي بن سبيني که مدافعان مطرح الجزاير هستند و در فوتبال اروپا توپ مي زنند،  در تيم تحت هدايت رباح ماجر، ستاره هايي نيز حضور دارند که در خط حمله هستند و قدرت تهاجمي زيادي به اين تيم بخشيده اند.

 


مطرح ترين ستاره حال حاضر فوتبال الجزاير، وينگر سرعتي و تکنيکي تيم فوتبال لسترسيتي است. بدون ترديد اگر رياض محرز در کنار جيمي واردي انگليسي عضو لستر نبود، قهرماني ويژه و تاريخي اين تيم در ليگ برتر جزيره هرگز رقم نمي خورد. محرز 27 ساله به قدري در فوتبال اروپا درخشيده که در ابتداي فصل مورد توجه بارسلونا قرار داشت و در دو مقطع از نقل و انتقالات زمستاني هم در يک قدمي پيوستن به ليورپول و منچسترسيتي بود اما در نهايت در کينگ پاور ماندني شد. او در فصل جاري 28 بار براي لستر به ميدان رفته که 10 گل و 8 پاس گل خلاصه عملکرد درخشانش در ترکيب روباه ها بوده است. شماره 7 خطرناک الجزاير در آخرين بازي اين تيم مقابل تانزانيا هم حاضر بود و در مقابل ايران هم حضور خواهد داشت.

 

 


ديگر ستاره 27 ساله خط هافبک الجزاير به تازگي عضو تيم اسپارتاک مسکو شده است. هاني پس از عملکردي خوب در تيم اندرلخت بلژيک مورد توجه مربيان اسپارتاک قرار گرفت و در 2 بازي که تا کنون براي اين تيم انجام داده، يک گل هم به ثمر رسانده است. اين بازيکن با اندرلخت در ليگ قهرمانان اروپا و با اسپارتاک در ليگ اروپا نيز بازي کرده است و در حال حاضر يکي از عناصر مهم تيم ملي الجزاير به شمار مي رود.

 

 


در سال هاي گذشته فوتبال اروپا يک ستاره الجزايري را در خود ديد که خيلي زود چهره شد و البته به همان سرعت هم از اروپا نقل مکان کرد. سفير تايدر، بازيکني که در سري آ ايتاليا با پيراهن تيم هاي اينتر، ساسولو و بولونيا به ميدان رفته و حضور در ساوتهمپتون را نيز تجربه کرده، حالا در 26 سالگي عضو تيم مونترال ايمپکت کانادا است. تايدر که در مقابل تانزانيا در ترکيب اصلي تيم الجزاير نبود، با توجه به مصدوميت نبيل بن طالب ممکن است مقابل ايران به ميدان برود و با استفاده از تجربه خود کار را براي هافبک هاي ايران سخت کند.

 

 


هافبک 25 ساله تيم ملي فوتبال الجزاير يکي از نمايندگان اين کشور در ليگ دسته 2 فرانسه است. زين الدين فرحت يکي از اعضاي اصلي تيم لو هاور به شمار مي رود و از ليگ الجزاير به فوتبال فرانسه منتقل شده است. فرحت در دو فصل اخير 62 بازي براي لو هاور انجام داده و 7 گل به ثمر رسانده است. او در بازي با تانزانيا يکي از بازيکنان ترکيب اصلي تيم رباح ماجر بود و احتمالا مقابل ايران هم بازي مي کند.

 

 


مهاجم 30 ساله تيم ملي الجزاير يکي از اميدهاي اصلي گلزني در برابر تيم ايران خواهد بود. هلال العربي سوداني که پس از بازي در ليگ الجزاير، حضور در اروپا را با ويتوريا گيمارش پرتغال تجربه کرده بود، در چهار فصل اخير در ليگ کرواسي حضور داشته و عضوي از تيم مطرح ديناموزاگرب اين کشور بوده است. العربي در ليگ کرواسي تا کنون 64 گل براي دينامو به ثمر رسانده و گلزن قهاري نشان داده است. اين مهاجم که سابقه گلزني در ليگ اروپا و مقدماتي ليگ قهرمانان را نيز دارد، احتمالا مثل بازي قبلي تيمش مقابل تانزانيا، در برابر ايران نيز يکي از نفرات اصلي تيم رباح ماجر خواهد بود.

 


به طور قطع شناخته شده ترين ستاره الجزاير براي هم بازيکنان و هم فوتبال دوستان ايراني، مهاجم 26 ساله اين تيم است. بغداد بونجاح، ستاره تيم فوتبال السد قطر که چندي پيش با تيم قطري در مقابل پرسپوليس قرار گرفت و دبل کرد، به تيم ملي کشورش دعوت شده و در بازي چند شب پيش مقابل تانزانيا هم 2 گل به ثمر رساند. آنچه رباح ماجر را براي دعوت مجدد از بونجاح به تيم ملي متقاعد کرده، آمار خيره کننده او در سال 2018 است که اين مهاجم فرصت طلب را در جمع برترين گلزنان سال جاري ميلادي در جهان قرار داده است. با اين آمادگي و فرم عالي، بونجاح نه تنها در بازي مقابل ايران بلکه در اردوهاي آتي الجزاير هم مي تواند مهره اي کليدي و تاثيرگذار براي تيمش باشد.

 

 

همچنين محمد لمين عابد و عبدالنور بالخير مهاجماني هستند که در ليگ الجزاير عملکرد خوبي داشته و گلهاي زيادي به ثمر رسانده اند و در مقابل ايران مي توانند به ميدان بروند.

 

در کنار ستاره هايي که از آنها ياد شد، نفراتي مثل نبيل بن طالب، ياسين براهيمي، اسلام سليماني و بن ناصر هم در تيم هاي اروپايي حضور دارند و از مهم ترين بازيکنان الجزاير هستند اما به دلايلي مثل مصدوميت يا درخواست تيم باشگاهي، در ديدار مقابل شاگردان کي روش غايب خواهند بود.

نظر شما