شناسهٔ خبر: 24717260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیش‌بینی یک هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی بقاع متبرکه در سال ۹۷

R1428/P1010114/S2,23/CT12

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از پیش‌بینی مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه اقدامات عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر ایران اسلامی در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حجت‌الاسلام سیدحسین میرخلیلی درباره اعتبار عمرانی بقاع متبرکه در سال 97 اظهار کرد: امسال یک هزار میلیارد ریال اعتبار  عمرانی برای بقاع متبرکه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این مبلغ از منابع داخلی سازمان اوقاف در قالب تسهیلات در اختیار امامزادگان و بقاع متبرکه متقاضی قرار می‌گیرد و از محل درآمدهای خود آن را باز پرداخت می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف با بیان اینکه درآمدهای هر امامزاده یا بقعه متبرکه باید در همان محل هزینه شود، تصریح کرد: براین اساس و نیز نیت واقف یا واقفان، نمی‌توان نذورات مردمی را در امامزاده یا بقعه متبرکه دیگر هزینه کرد.

حجت‌الاسلام میرخلیلی اضافه کرد: به دلیل مشکلات مالی دولت و با وجود داشتن ردیف بودجه عمرانی برای مساجد و بقاع متبرکه، چند سالی است که بودجه‌ای در این خصوص اختصاص نمی‌یابد.

وی با تاکید بر ضرورت کمک استانداران و سازمان برنامه و بودجه استانها برای توسعه عمرانی بقاع متبرکه، تاکید کرد: توسعه عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران صورت می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: افزون بر هشت هزار امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 50 درصد آن دارای زائر است.

میرخلیلی از وجود 883 زائرسرا در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح ملی با هدف تحقق منویات مقام معظم  رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در حال اجرا است و هر سال شاهد افزایش حضور مسافران در این طرح هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما