شناسهٔ خبر: 24606556 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

عرضه میوه عید با ۱۵ درصد کمتر از قیمت بازار

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، علی اوسط هاشمی با اشاره به اینکه قیمت میوه شب عید ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار خواهد بود گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار تعیین قیمت میوه شب عید به استان‌ها واگذار شده است و قیمت بازار هر چه باشد کارگروه‌ها ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار تعیین و عرضه خواهد کرد.
 
وی افزود: میوه مورد نیاز شب عید در مدرن‌ترین و بهترین سردخانه‌ها در ۳۱ استان کشور ذخیره سازی شده است.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: میوه تنظیم بازار با برچسب اصالت تنظیم بازار، عرضه می‌شود و مصرف کنندگان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرضه می‌توانند موارد را به سازمان بازرسی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گزارش دهند.

هاشمی افزود: برای بسته بندی مناسب میوه‌ها ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است، اما هزینه سبد از مصرف کنندگان دریافت نمی‌شود و هزینه آن از وزن میوه کسر خواهد شد.

وی گفت: تعاونی‌های مصرف محلی وزارتخانه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های لشگری و کشوری می‌توانند در صورت تقاضا میوه دریافت و به صورت مستقیم عرضه کنند.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: از امروز رسماً در سردخانه‌ها برای تحویل و توزیع میوه شب عید باز می‌شود.
هاشمی گفت: ۷۰ درصد پول باغداران پرداخت شده است و مابقی نیز پرداخت خواهد شد.

عرضه میوه عید در ۱۸۰ مرکز در استان تهران با قیمت مصوب
همچنین مدیرعامل تعاونی استان تهران گفت: میوه شب عید در ۱۸۰ مرکز شهر تهران و شهرستان‌های استان از امروز عرضه می‌شود.
عباس سیاح در مصاحبه با خبرنگارخبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به اینکه عملیات ترانزیت میوه در پنج غرفه بزرگ در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران انجام می‌شود افزود: در سطح شهر تهران ۵۰ غرفه برای عرضه میوه شب عید آماده سازی شده است.

وی گفت: علاوه بر این در ۱۵ شهرستان نیز ۱۳۰ غرفه برای عرضه میوه شب عید با قیمت تصویب ستاد تنظیم بازار فعال خواهند بود.
مدیرعامل تعاونی استان تهران افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو پرتقال تامسون سوپر ۱۸۰۰ تومان وقیمت هر کیلو سیب قرمز و زرد شهرستان دماوند نیز ۲۷۰۰ تومان است.

سیاح تاکید کرد: قیمت پرتقال و سیب شب عید براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار است بنابراین قیمت‌های اعلام شده قطعی نیست و احتمال دارد قیمت کاهش یابد.
وی گفت: پرتقال و سیب بصورت خرده فروشی نیز عرضه می‌شود و توزیع تا پس از تعطیلات نوروز ادامه دارد.

منبع:صداوسیما
 

نظر شما