شناسهٔ خبر: 24491514 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

زير آسمان فيروزه‌اي

صاحب‌خبر -

کارگردان «دلیران تنگستان» درگذشت
گروه هنر: کارگردان سریال «دلیران تنگستان» که چندی قبل در حادثه‌ای در منزل شخصی خود دچار حادثه شده بود، به دلیل شدت سوختگی و همچنین ایست قلبی در بیمارستان درگذشت. محمد ولی‌زاده، روزنامه‌نگار و دوست همایون شهنواز، کارگردان سریال تلویزیونی «دلیران تنگستان»، «روزهای به‌یادماندنی» و فیلم سینمایی «شاه خاموش»، در گفت‌وگویی با ایسنا این خبر را تأیید کرد. ولی‌زاده در توضیح این خبر گفت: شرایط جسمی همایون شهنواز پس از عمل جراحی حادتر شد و روز گذشته ایست قلبی داشت که احیا شد. او تا شب گذشته هم شرایط مناسبی نداشت و در نهایت متأسفانه به دلیل شدت سوختگی درگذشت. این روزنامه‌نگار در ادامه درباره زمان برگزاری مراسم خاک‌سپاری مرحوم همایون شهنواز توضیح داد: خانواده مرحوم شهنواز در حال فراهم‌کردن مقدمات برای برگزاری مراسم هستند و اکنون منتظر هستیم تا خانواده ایشان از خارج از کشور به ایران بیایند. همایون شهنواز چندی قبل در منزلش دچار حادثه آتش‌سوزی و ۸۰ درصد سوختگی شد. پس از این حادثه تلاش‌هایی برای اعزام وی به بیمارستانی در اشتوتگارت آلمان انجام گرفت که در نهایت به دلیل پاره‌ای مشکلات، از جمله نبود امکانات فنی برای اعزام وی، تصمیم به عمل جراحی در ایران گرفته شد. در دوران بستری‌بودن همایون شهنواز در بیمارستان جمعی از اهالی سینما و صداوسیما و همچنین معاون وزیر بهداشت به عیادت وی رفتند.

نمایش عکس‌های سحاب زری‌باف
گروه هنر: جشنواره فرهنگ ایران-مونیخ که در تاریخ هشتم اسفند به مدت یک هفته با حضور هنرمندان ایرانی برگزار شد، به کار خود پایان داد. در این جشنواره هنرمندانی چون ناصر تقوایی، مرضیه وفامهر، محمود دولت‌آبادی، حسین منصوری، رخشان بنی‌‌اعتماد، مجتبی میرطهماسب، آتیلا پسیانی، خسرو پسیانی، مهدی گنجی، مهناز افضلی، مریم باقری، رحمانه ربانی‌قریب، گروه موسیقی داماهی، گروه موسیقی بمرانی و پگاه آهنگرانی حضور داشتند. نمایش و برگزاری نشست فیلم کارستان، برگزاری نشست‌های ادبی و هنری و اجرای موسیقی از جمله برنامه‌های این جشنواره ایرانی بود. گفتنی است در این جشنواره نمایشگاهی از آثار سحاب زری‌باف، شادی قدیریان و آزاده اخلاقی برگزار شد. نمایشگاه عکس فیلم سحاب زری‌باف که شامل نمایش فریم‌هایی از عکس‌های صحنه و مجموعه‌ای از پرتره بازیگران ایرانی بود، در این جشنواره به نمایش گذاشته شد.

با ارائه آثار بیش از 60 هنرمند معاصر
نخستین حراج طراحی تهران
گروه هنر: ‌موزه طراحی نخستین حراج بزرگ طراحی معاصر را با عنوان «چکش و طراحی» و با ارائه آثار بزرگان این رشته برگزار می‌کند. در این رویداد آثاری از 60 هنرمند معاصر مانند هانیبال الخاص، حسین محجوبی، مسعود عربشاهی، بهرام دبیر، مانی پتگر، نیکزاد نجومی، احمد نصرالهی، احمد وکیلی، حسینعلی ذابحی، مهدی حسینی، فرهاد گاوزن، کریم نصر، علی ندایی و... به نمایش درخواهند آمد و به بالاترین قیمت فروخته می‌شوند. این رویداد همچنین در کنار آثار بزرگان و پیش‌کسوتان طراحی، آثار طراحان جوان را نیز به نمایش می‌گذارد. فرهاد گاوزن، مؤسس موزه طراحی، در این رابطه گفت: «این حراج فرصتی مناسب و شاید تکرارنشدنی برای طراحان جوان است که طراحی‌های خود را در کنار آثار چهره‌های سرشناس هنر طراحی در معرض دید و داوری بینندگان و مخاطبان حرفه‌ای این حوزه قرار دهند». وی همچنین تأکید کرد: «برای نخستین‌بار تلاش کردیم رویدادی ویژه و مختص طراحی ایجاد کنیم که در آن موضوع اقتصاد این هنر نیز مطرح باشد؛ ما طراحان قدرتمندی داریم که آثار آنها قابلیت و ظرفیت آن را دارند که به اقتصاد حوزه تجسمی رونق بدهند».  این رویداد روز جمعه، 18 اسفند، از ساعت 16 تا 22 در موزه طراحی به نشانی: تهران، خیابان انقلاب، نرسیده به میدان فردوسی، خیابان موسوی، کوچه محمدپور، پلاک 9 برگزار می‌شود و نمایشگاه آثار تا 20 فروردین 97 ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما