شناسهٔ خبر: 24295735 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران:

کلاهبرداری مالی و برداشت غیرمجاز عمده جرائم فضای مجازی/ موضع پلیس برابر «بیت‌کوین» موضع مسئولان اقتصادی است

فرمانده نیروی انتظامی از راه‌اندازی ۷ ازمایشگاه ادله دیجیتال در هفت استان کشور خبر داد و گفت: عمده جرائم در فضای مجازی در حوزه کلاهبرداری مالی، وجوه حساب‌های بانکی و برداشت‌های غیرمجاز بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی  در نشست سالیانه روسای پلیس فتا در جمع خبرنگاران به همایش سراسری پلیس فتا اشاره و اظهار داشت: در این همایش یک روزه ماموریت های سال جاری و اولویت های آینده این پلیس در فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: پلیس فتا با ظرفیت و توان خوب توانسته اقدامات مناسبی انجام داده و در خدمت مردم باشد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اعلام این مطلب که 44 درصد جرائم در فضای مجازی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است گفت: 84 درصد تشکیلات نیز افزایش داشته است؛ البته اقدامات این پلیس برای پیشگیری از وقوع جرائم در جریان بوده و پلیس فتا در اسرع وقت جرائم را شناسایی کرده و اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی به راه اندازی 7 آزمایشگاه ادله دیجیتال در 7 استان کشور اشاره و اظهار داشت: در استان های چهارمحال و بختیاری، تهران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، اردبیل و یزد این آزمایشگاه ها افتتاح شد و به ظرفیت استان های کشور افزوده شد.

سردار اشتری با اعلام این مطلب که قدرت پیش بینی و پیشگیری پلیس فتا رو به افزایش است تصریح کرد: در 140 نقطه کشور پلیس فتا داریم و حداقل 30 درصد افزایش یافته تا نقاط بیشتری را تحت پوشش قرار دهند؛ البته تمام کشور تحت پوشش است و این نقاط، نقاط معین است.

وی درخصوص عمده جرائم در امسال گفت: عمده جرائم فضای مجازی در حوزه مالی و به طور اخص کلاهبرداری های مالی، رجوع به حساب های بانکی و برداشت های غیرمجاز بوده است که با هوشیاری بانک ها و مردم کاهش یافته است.

این مقام ارشد پلیس کشور درخصوص نقش فضای مجازی در حوزه های اجتماعی و تهدیداتی که در این حوزه وجود دارد اظهار داشت: در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حتما در حوزه فضای مجازی قابل ملاحظه است و فتا توانسته تا حدودی در این زمینه پیشگیری کند و در میدان عمل نیز اقدامات مقابله ای خوبی داشته باشد.

وی از مسئولان مرتبط با حوزه فضای مجازی درخواست کرده است که مدیریت لازم بر این فضا را داشته باشند و در مواقع خاص با هوشیاری و توانمندی بالا بتوانند آن را مدیریت کنند.

سردار اشتری درخصوص پولشویی گفت: یک ارتباط خوب بین موسسات مالی، بانک ها و مراکزی که با پول سر و کار دارند با پلیس فتا برقرار شده و این ارتباط به صورت ایده آل بوده و اقدامات رو به جلو و خوب است.

وی افزود: پیشگیری های زیادی در این خصوص صورت گرفته تا از جرائم در این حوزه پیشگیری شود؛ البته لازم است این موضوع را جدی تر قلمداد کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی درخصوص ارز های دیجیتال و بیت کوین گفت: موضع ما در این خصوص موضع مسئولان اقتصادی است و در راستای اهداف آنها قدم برمی داریم؛ تجهیزاتمان را به روز کرده ایم تا بتوانیم بیشتر اشرافیت خود بیفزاییم و تقاضای مسئولین را پاسخ بدهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما