شناسهٔ خبر: 24287262 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

سئول :سیاست‌های ضد کره شمالی آمریکا شکست خورده است

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی:رئیس جمهوری کره جنوبی از شکست خوردن راهبرد اعلامی واشنگتن و سئول در برابر برنامه‌های اتمی کره شمالی خبر داد.
«مون جائه این» در دیدار با ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهوری آمریکا، تاکید کرد: راهبرد آمریکا و کره جنوبی در ۲۵ سال گذشته برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی شکست خورده است و واشنگتن باید از وضعیت و شرایط جدید و گفتگوهای دو کره حمایت کند.
وی با بیان این که هر گفتگویی میان دو کره باید با مساله خلع سلاح هسته ای نیز توام شود،افزود: آمریکا باید از مذاکرات سئول –پیونگ یانگ و ارتباطات این دو کشور حمایت کند تا بتوان مذاکرات خلع سلاح هسته ای را به پیش برد. «یون یونگ چان» سخنگوی رئیس جمهور کره جنوبی نیز، تاکید کرد: مون جائه این نمی تواند کره شمالی را به عنوان یک کشور هسته ای به رسمیت بشناسد و مذاکره با کره شمالی بر سر خلع سلاح و بهبود روابط در شبه جزیره کره باید همراه با یکدیگر دنبال شود. از سویی،دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از اعلام تحریم‌های جدید علیه کره شمالی در خصوص ادامه اقدامات واشنگتن برای توقف برنامه هسته ای پیونگ یانگ هشدار داد.
وی گفت: اگر تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی به نتیجه نرسد، آمریکا وارد مرحله دوم می شود واین مرحله بسیار شدیدتر است و اتفاقی ناخوشایند برای کل جهان خواهد بود.

نظر شما