شناسهٔ خبر: 24200661 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

درادامه بررسی لایحه بودجه ۹۷؛

مجلس ساز و کار فروش سهام زیان‌ده صندوق فولاد را تعیین کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز و کار فروش سهام زیان‌ده صندوق فولاد را تعیین کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی بخش های هزینه ای لایحه بودجه سال آینده، با تصویب بند (ج) تبصره ۱۰ لایحه بودجه، ساز و کار فروش سهام زیان‌ده و کم‌بازده صندوق بازنشستگی فولاد را برای سال آینده مشخص کردند.

بر این اساس وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف شد «از طریق سازمان خصوصی‌سازی، آن قسمت از سهام و دارایی‌های متعلق به مؤسسه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد را که کنترلی بوده و یا زیان‌ده و کم‌بازده هستند، مطابق مقررات مربوط به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی به فروش برساند و منابع حاصله را در اختیار صندوق مذکور قرار دهد.

دولت موظف است از منابع حاصله از واگذاری سهام و دارایی‌های مذکور و اجرای بند (پ) ماده (۱۲) قانون برنامه ششم توسعه، تعهدات مالی صندوق مزبور بابت خرید سهام غیرمدیریتی (کمتر از پنج درصد) را که از طریق سازمان خصوصی‌سازی عرضه شده و یا می‌شود، تهاتر و تسویه کند».

گفتنی است، بند (پ) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه هم که در این بنداز بودجه ۹۷ به آن اشاره شده، مقرر می‌دارد؛ «مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با کلیه وظایف، اختیارات، ‌تعهدات و دارایی‌ها- از جمله اموال منقول و غیرمنقول، سهام، امتیازات، موجودی، اسناد و اوراق با حفظ هویت مستقل به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتقال می‌یابد.

حداکثر طی مدت سه سال، کلیه تعهدات حال و آتی صندوق- به میزانی که براساس مطالعات محاسبه بیمه‌ای برای تعیین ارزش فعلی تعهدات آتی (اکچوئری) که حداکثر ظرف مدت سه‌ماه به تأیید سازمان حسابرسی کشور می‌رسد و مورد تأیید سازمان قرار می‌گیرد- با منابع حاصل از واگذاری سهام، سهم‌الشرکه، اموال شرکتها، امتیازات، حقوق بهره‌برداری از معادن و حقوق مالی دولت و سایر منابع حسب مورد از طریق سازمان خصوصی‌سازی و خزانه‌داری کل کشور پرداخت خواهد شد. میزان واگذاری‌ها هر ساله در بودجه‌های سالانه پادار خواهد شد».

نظر شما