شناسهٔ خبر: 24189711 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

برگزاری کنگره سراسری شهدای مهاجر مدافع حرم در مشهد

صاحب‌خبر -
مشهد – خبرنگار اطلاعات: کنگره سراسری شهدای مهاجر مدافع حرم و سومین یادواره شهیدان مدافع حرم “ابوحامد” و “فاتح” درحرم مطهر رضوی برگزار شد.
در این آیین دختر نوجوان شهید علیرضا توسلی (‌فرمانده تیپ فاطمیون) و همسر حجت‌الاسلام محسن‌علی مطهری از لشکر زینبیون پیامی درباره ادامه راه مدافعان حرم قرائت کردند.
همچنین تولیت آستان قدس رضوی گفت :خون مطهر عاشورائیان از جامعه بشری جهل‌زدایی کرد که یکی از مصادیق آن بیداری امت اسلامی ا ست .
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی یاد آورشد : این جاهلیت مدرن همان جاهلیت قدیم است که مجهز به علم و فناوری شده، قدرت رسانه داشته و ثروت هنگفت حرام پشت سر خود دارد، اما امروز خون مطهر شهدای عالیقدر مهاجر مدافع حرم از امت اسلامی و جهان جهل‌زدایی کرده که بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که از بین رفتن اسرائیل شدنی است، گفت : یک روز اعلام شد خرمشهر آزاد شد، یک روز حلب و روز دیگر موصل ،ان‌شاءالله روزی اعلام می‌شود که قدس شریف آزاد شد و این امر را با گروه‌های مصممی که حضور دارند، بسیارنزدیک می‌دانیم.
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر این که امروز استیصال و یأس را در تمامی حرکات دشمن می‌توان دید ، گفت: مردم لبنان و فلسطین هیچ امیدی به میزهای مذاکره ندارند بلکه امید آنان به مجاهدان در میدان است و می‌گویند میدان تکلیف را مشخص می‌کند بنابراین همه گروه‌های فلسطینی روی این موضوع اتفاق نظر دارند که مقاومت و ایستادگی دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند.
حجت‌الاسلام رئیسی افزود : روحیه سلحشوری و مقاومت به برکت‌آفرینی مقتدایان و سرداران سرافرازی همچون سردار سلیمانی و دیگرانی است که نامشان زینت‌بخش این جلسه است و افتخارات بسیاری در ایستادگی و مقاومت به ثبت رساند ه اند.
در این کنگره سردار سرلشکر قاسم سلیمانی؛ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ، آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان‌رضوی و جمعی از خانواده‌های شهدا و رزمندگان قرارگاه‌های فاطمیون، زینبیون و حیدریون حضور داشتند.

نظر شما