شناسهٔ خبر: 23858957 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس‌کمیسیون عمران مجلس:

بودجه بازسازی بافت فرسوده در سال ۹۷ بسیار کم است

رئیس‌کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد با وجود هدف‌گذاری بازسازی 270 محله در بافت فرسوده، به دلیل بودجه اندک آن در سال آینده، عملا نمی‌توان کاری کرد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رضایی رئیس ‌کمیسیون عمران مجلس در یکی از برنامه‌های سیما: اظهار کرد: براساس هدف‌گذاری‌های صورت گرفته سالی 270 محله باید بازسازی شود، اما ما در بودجه 97 که قرار بود از افزایش حامل‌های انرژی و صندوق توسعه ملی اعتبارات لازم برای این مهم را تامین کنیم را از دست دادیم، بر این اساس عملا در سال آینده دیگر نمی‌توان کاری کرد زیرا بودجه موجود بسیار کم است.
وی افزود: صندوق توسعه ملی و افزایش حامل‌های انرژی قرار بود تامین‌کننده بودجه بازسازی بافت‌های فرسوده در سال 97 باشد که کمیسیون تلفیق آن را رد کرد، اگرچه هنوز فرصت از دست نرفته و می‌توان در صحن علنی این موضوع را پیگیری کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، هوشنگ عشایری سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری هم، درباره جزئیات عملیات نوسازی بافت‌های فرسوده که از دهه فجر آغاز خواهد شد، اظهار کرد: ما طبق قانون باید سالی 270 محله را در دستور کار قرار دهیم که وزارت راه و شهرسازی، دولت، وزارت کشور و دولت در این امر همکاری خواهند داشت.
وی افزود: برای تحقق این امر برای هر محله باید حدود صد میلیارد تومان هزینه کنیم تا به میانگین آن شهر برسد که در طول پنج سال برای هزار و 334 محله، صد و بیست وپنج هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که سالی 25 هزار میلیارد تومان برای 270 محله برآورد می‌شود که میانگین برای هر محله تقریبا صد میلیارد تومان بودجه لازم است.
به گفته سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری، اگر لایحه مصوب شود و به تصویب برسد و بخواهیم با رویکرد محله محور شروع کنیم، از شهریور ماه سال آینده این امر عملا عملیاتی خواهد شد.
عشایری ادامه داد: دولت برای نوسازی بافت‌ها پولی را به بانک‌ها قرض می‌دهد و بعد از بازپرداخت کامل تسهیلات، پول را از بانک‌ها پس خواهد گرفت.وی اضافه کرد: دولت بین 15 تا 16 درصد در این کار ورود مستقیم هزینه‌ای خواهد داشت که این عدد در محل افزایش حامل‌های انرژی در تبصره چهار دیده شده است؛ مجلس محترم هفته گذشته تبصره چهار را تایید نکرد و بافت‌های فرسوده خط خورد.
سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری بیان کرد: اگر در تبصره چهار و 18 تشکیک به اولیه دولت بوده و مجلس این امر را منتفی دانسته است اما، انتظار می‌رود مجلس پیرو مذاکرات و رایزنی‌های ما با کمیسیون تلفیق و اقتصادی و عمران مجلس همراهی کند چون اگر این کار انجام نشود در جریان تحقق پذیری خدشه وارد خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما