شناسهٔ خبر: 2369732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

لیگ باشگاهی کشتی آزاد جهان در جویبار آغاز شد

جویبار - خبرگزاری مهر: نخستین دوره رقابتهای لیگ جهانی کشتی آزاد با حضور تیمهایی از داخل و خارجی کشور در پایتخت کشتی جهان کلید خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اولین دوره رقابتهای لیگ کشتی آزاد جام باشگاهی جهان در حالی از صبح پنجشنبه در سالن پهلوان حاجی زاده جویبار آغاز شد که قهرمان و پهلوانان مطرح و صاحب نامی از کشورهای مختلف در آن حضور دارند.

در این دوره از رقابتها که تیم های خارجی از کشورهای آذربایجان، آمریکا، ترکیه، کوبا، مغولستان، قرقیزستان، چین، سوریه، افغانستان، بنگلادش و بروندی حضور دارند، چهار تیم از کشورمان نیز به نامهای بیمه رازی و شهدای جویبار، گاز مازندران، شورای شهر کرج و کفایتی مشهد نیز شرکت دارند.

اولین دوره رقابتهای جام باشگاهی جهان در جویبار را داورانی مطرحی قضاوت می کنند که شامل، محمد ابراهيم امامي(رئيس كميته داوران)،جواد كريمي(دبير كميته داوران و هماهنگ كننده داوران)، اردوان صاحب (خوزستان) ، محمدعادلپور(زنجان)، سيدعلي سيدگرمرودي (اردبيل)، احمدحاج آقا پور(تهران)، عباس شجاعي(فارس)، سيد محمود صياد(مازندران)، علي زارع شريف(اصفهان)، منصور كياني (كرمانشاه)، حميد امامي(خراسان رضوي)، فريدون عابدين نژاد(البرز) و بهنام شيرمحمدي(تهران) هستند.

همچنین سه داور بین المللی نامهای محمد رحيم پور(كردستان)، محمد ابراهيم امامي(تهران)، كوروش تقي زاده(بوشهر) ذخیره هستند و علاوه بر این داورانی از کشورهای آذربایجان، کوبا، قرقیزستان، مغولستان، ترکیه و افغانستان در این رقابت ها حضور دارند.

کشتی

 جوایز دلاری این مسابقات، انگیزه تیمها را برای حضور افزایش داده است و نخستین دوره رقابت های لیگ جهانی کشتی آزاد  با جایزه 50 هزار دلاری در ایران برگزار می شود و به تیم های اول تا سوم  این رقابت ها در كشتي آزاد که روزهای 6 و 7 آذرماه در جویبار برگزار خواهد شد، به ترتیب 25، 15 و 10 هزار دلار جایزه اهدا می شود.

برنامه و شرايط برگزاري نخستين دوره رقابت هاي ليگ جهاني كشتي آزاد به این صورت است که مسابقات به صورت  تیم به تیم در اوزان 57 - 61 - 65- 70- 74 -86 - 97 - 125کیلوگرم (2 کیلوگرم ارفاق وزن مورد قبول است) و در قالب چهار گروه برگزار می شود که تیم های اول هر گروه به ترتیب گروه‌بندی، رقابت‌های نیمه‌نهایی را برای حضور در مرحله نهایی با یکدیگر برگزار خواهند کرد و تیم‌های برتر رقابت‌های نیمه نهایی برای فینال و تیم‌های بازنده برای کسب رتبه سوم و چهارمی رقابت خواهند کرد.

چهار تیم دوم هر گروه نیز به همین ترتیب برای کسب عناوین پنجم، ششم، هفتم و هشتم رقابت می‌نمایند. رقابت برای کسب مقام نهم و دهم توسط دو تیمی(تیم سوم به بعد) که در میان چهار گروه ذیربط، از امتیاز برتری برخوردار باشند برگزار خواهد شد. دو تیم رقابت کننده برای کسب مقام نهم و دهم نمی‌توانند از یک گروه باشند.

وزن کشی این مسابقات شامگاه چهارشنبه برگزار شد و رقابتها در روز پنجشنبه، ساعت 9 تا 14، رقابت های مقدماتی گروه های A-B-C-D، ساعت 16 تا 16:30 مراسم افتتاحیه و ساعت 16:30 تا 21 رقابت های مقدماتی گروه های  A-B-C-D و جمعه 7 آذرماه: ساعت 9 تا 13 رقابت های تیم های سرگروه  گروه های A-B-C-D، رقابت های تیم های دوم گروه های A-B-C-D و تیم های نهم و دهم، هفتم و هشتم و پنجم و ششم، ساعت 16 تا 19: مسابقات رده بندی و پس از آن مسابقات فینال برگزار می شود.

علي رضا حيدري قهرمان المپيك و جهان و نايب رئيس فدراسيون كشتي به عنوان نماينده رسمي فدراسيون در نخستين دوره رقابت هاي ليگ جهاني كشتي آزاد در جويبار معرفي شد و همچنین ابراهیم عادل مصطفی از کشور مصر نیز بعنوان نماینده فیلا بر این رقابت ها نظارت می کند.

برچسب‌ها:

نظر شما