شناسهٔ خبر: 23615055 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امیری در جمع خبرنگاران:

لایحه دائمی شدن قانون خدمات کشوری به مجلس ارائه می شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه مجلس پیگیر ارائه لایحه دائمی قانون مدیریت خدمات کشوری بود، گفت: امروز رئیس جمهور لایحه دائمی کردن این قانون را امضا کردند تا به مجلس تقدیم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره لایحه دائمی کردن قانون خدمات کشوری گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری در سال ۸۶ به طور ازمایشی تصویب شد و در یک دهه گذشته ایرادات آن برطرف شد.

وی افزود: مجلس پیگیر ارائه لایحه دائمی کردن این قانون بود، کارهای کارشناسی خوبی روی این قانون در دولت انجام شد و امروز رئیس جمهور لایحه دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری را امضا کردند تا به مجلس تقدیم شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: این قانون آزمایشی برای دائمی شدن امروز تقدیم مجلس می شود.

وی با بیان اینکه نوآوری های بسیاری در این لایحه دائمی وجود دارد گفت: متاسفانه براساس برداشت های مختلف از قانون در لایحه آزمایشی شکایت های متعددی را از سوی کارکنان دولتی به دنبال داشت اما در لایحه دائمی شدن این قانون تدبیری شده تا شکایت ها به دیوان عدالت اداری به حداقل برسد.

امیری گفت: در این لایحه به سیاست های اصل ۴۴ ، اقتصاد مقاومتی ، واگذاری بخش های دولت به مردم، چابک سازی دولت، توجه به دولت الکترونیک، تحقق دولت الکترونیک در اجرای قوانین، محیط زیست و رضایتمندی مردم، بهبود معیارها در جذب نیروها، توجه به آموزش کارمندان دولت ، متناسب سازی نابرابری حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری از جمله مواردی است که در این لایحه دائمی به آن توجه ویژه شده است.

وی گفت: یک فروردین سال ۹۷ زمانی است که ما برای اجرای این قانون دائمی پیش بینی کردیم که امیدواریم مجلس در زمان باقی مانده از سال این قانون را به تصویب برساند.

نظر شما