شناسهٔ خبر: 23561405 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

سخنگوی قوه قضاییه: مهدی جهانگیری آزاد نشده و تحت‌نظر است/ قرار صادره برای وی فک نشده است/ ممکن است عده ای از سرشاخه های اغتشاشات مخفی شده باشند/

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص پرونده مهدی جهانگیری و آزادی وی گفت: این فرد هنوز آزاد نشده است.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه ظهر امروز در صد و بیست و سومین نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که با توجه به گذشت بیش از دو ماه از انتشار اخباری مبنی بر دستگیر برادر معاون اول رئیس جمهور و انتشار اخباری مبنی بر آزادی وی بفرمایید آیا ایشان آزاده شده اند و نتیجه رسیدگی به پرونده چه بوده است گفت: این فرد هنوز آزاد نشده است.

به گزارش نامه نیوز، سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: بعد از اینکه تحقیقات صورت گرفت الان این فرد تحت نظر است البته قرار صادره برای وی فک نشده است.

اژه‌ای گفت: در بخشی از امور باید یک سلسله قراردادهایی امضا کنند، به همین جهت برخی اقدامات سندی تحت نظر ماموران در حال انجام است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: باید در این پرونده ٢ نفر دیگر هم بازداشت باشند اما مطمئن نیستم.

محسنی اژه ای در خصوص تعیین مکانی برای اعتراضات گفت: بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است، به نظر می‌رسد مشکلی نباشد.

وی ادامه داد: تعیین‌ مکان به معنای این نیست که کار تمام است. اگر مکانی انتخاب شد و جرم رخ داد چه می‌شود؟ شاید این مسئله در نظم عمومی تاثیر داشته باشد.

اژه‌ای همچنین در خصوص اظهارات اخیر گزارشگر ویژه حقوق بشر در مورد اغتشاشات در ایران گفت: این فرد بیخود کرده است.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت در این مدت مسئولان زیادی در باره عناصر اغتشاشات صحیت کردند، مشخصا کجا بیشتر دخیل بود ضمن اینکه دیروز فیلتر تلگرام برداشته شد ، آیا از قوه قضاییه نظری گرفته شده است گفت: من نگفتم همه سرشاخه ها دستگیر شدند.

وی ادامه داد: ممکن است عده ای در داخل یا خارج کشور مخفی شده باشند، اینهایی که دست به برخی تخریب ها زدند ارتباط با نفاق و جریان های سلطنت طلب دارند و برخی کشورهای منطقه و آمریکا و صهیونیست از آنها حمایت می‌کنند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مورد تلگرام هم ما هرچیزی را که قانون یا دستگاهی که رای او لازم الاجراست ملتزم به عمل به آن هستیم حتی اگر قوه قضاییه نظر مخالف داشته باشد.

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده صندوق دخیره فرهنگیان و اینکه آیا گزارش تحقیق و تفحص مجلس به قوه رسیده یا نه، گفت؟ هنوز اطلاع پیدا نکردم که واصل شده یا نه اما پرونده هنوز دادگاه نرفته است.

اژه‌ای گفت: این پرونده، پرونده سنگینی بوده است و از ٨٠ نفر تحقیق شده، عمده مساله الان موضوع کارشناسی است و اگر جمع شود پرونده به دادگاه می رود.


نظر شما