شناسهٔ خبر: 23540365 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

هوادار خانم پرسپولیسی بازداشت شد؛ حسینی رکورددار

صاحب‌خبر -

آرمان- هفته نوزدهم لیگ برتر طی دو روز گذشته برگزار شد که در مهم‌ترین مسابقات تیم پرسپولیس موفق شد از سد مشکی‌پوشان عبور کند، استقلال مقابل سایپا به تساوی رضایت داد و امتیازات دربی نصف‌جهان را ذوب‌آهن از آن خود کرد. اما مهم‌ترین حاشیه‌های این هفته دستگیری هوادار خانم پرسپولیسی در مشهد و رکوردشکنی حسینی در تهران بود.

برد قلعه‌نویی مقابل کرانچار

شصت‌و‌دومین دربی فوتبال اصفهان در حالی برگزار می‌شد که هم سپاهان و هم ذوب‌آهن نیم فصل دوم را خوب آغاز کرده بودند و در این بازی به‌دنبال ادامه روند رو به رشد خود بودند. بازی از همان ابتدا با سرعت قابل قبولی آغاز شد و دو تیم با استراتژی‌های خاص خود به‌دنبال باز کردن دروازه حریف بودند، در این میان ذوب‌آهن باهوش‌تر بود و با استفاده از غفلت مدافعان سپاهان توانست گل نخست را در دقیقه ۱۱ به ثمر برساند. پس از این گل ذوب‌آهن رو به بازی تدافعی آورد تا از تک گل با ارزش خود محافظت کند، سپاهان نیز که در طول فصل نشان داده بود برابر تیم‌های تدافعی به مشکل برمی‌خورد در این بازی هم در باز کردن لایه‌های دفاعی ذوب‌آهن ناکام بود. سپاهان هرچند در نیمه نخست بهتر بود و چند موقعیت بسیار خطرناک هم روی خلاقیت‌های فردی بازیکنان ایجاد کرد، اما در نیمه دوم در خلق همان موقعیت‌ها نیز ناکام بود و افت بدنی آنها مانع ارائه بازی نیمه نخست شد. در سوی دیگر ذوب‌آهن که با یک دفاع منسجم و منطقی از تک گل خود حفاظت کرده بود، در آخرین دقایق بازی هم گل دوم را هم به ثمر رساند تا پیروزی شاگردان قلعه‌نویی تضمین شود. پنالتی ساسان انصاری هرچند اختلاف را به حداقل رساند، اما دیگر برای جبران خیلی دیر بود و این ذوب‌آهن بود که انتقام شکست بازی رفت را از همشهری گرفت. این بازی با نتیجه 2 بر یک به سود ذوب‌آهن به پایان رسید.

برد پرسپولیس

تیم‌های مشکی‌پوشان دیار خراسان و پرسپولیس در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال روز گذشته به مصاف یکدیگر رفتند. در دقیقه 14 این دیدار بر روی صادق محرمی خطا شد و ضربه ایستگاهی احمدزاده با برخورد به بازیکنان از دروازه تیم مشکی‌پوشان خراسان دور شد. در دقیقه 6 این دیدار ضربه شاکری در دستان بیرانوند قرار گرفت. در دقیقه 18 این دیدار ضربه علیپور با اختلاف اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 21 یونس شاکری در موعیت آفساید قرار گرفت و نتوانست از موقعیت تک‌به‌تک خود استفاده کند. در دقیقه 28 این بازی با اینکه توپ علیپور وارد دروازه مشکی‌پوشان شد اما به‌دلیل اینکه قبل از ضربه این بازیکن توپ به بیرون رفته بود گلی برای تیم پرسپولیس به ثبت نرسید. ضربه سر علیپور در دقیقه 36 بازی با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 38 این دیدار ضربه احمدزاده با اختلاف خیلی کمی از بالای دروازه مشکی‌پوشان به بیرون رفت. در دقیقه 43 بازی امرایی اولین کارت زرد این بازی را دریافت کرد. نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. در دقیقه 49 این دیدار ضربه امیری با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت تا همچنان این دیدار بدون گل دنبال شود. در دقیقه 52 ضربه امیری با برخورد به عمران‌زاده راهی کرنر شد. علی عسگری در دقیقه 54 به‌جای بادامکی برای تیم مشکی‌پوشان وارد زمین شد. دومین تعویض تیم مشکی‌پوشان در دقیقه 57 انجام شد و ملکیان به جای زادمهران وارد زمین شد. در دقیقه 67 این بازی ضربه شاکری در دستان بیرانوند قرار گرفت. کمال کامیابی‌نیا با دریافت کارت زرد برابر مشکی‌پوشان سه اخطاره شد و بازی مقابل گسترش فولاد را از دست داد. دقیقه 90 علی علیپور توانست گل پیروزی بخش پرسپولیس را وارد دروازه شاگردان عنایتی کند. پرسپولیس با این پیروزی به صدرنشینی خود ادامه داد. این مسابقه حاشیه‌هایی هم داشت از جمله اینکه یک هوادار خانم با گریمی که روی صورت خود انجام داده بود، قصد داشت با ورود به ورزشگاه ثامن دیدار مشکی‌پوشان - پرسپولیس را تماشا کند که توسط ماموران نیروی انتظامی شناسایی شد. ماموران نیروی انتظامی این هوادار پرسپولیسی را بازداشت کردند. موسی سلامت، هوادار معلول تیم پرسپولیس که در همه بازی‌های این تیم در کنار زمین حاضر می‌شود، این دیدار را از جایگاه خبرنگاران ورزشگاه ثامن دنبال کرد. ناظر بازی به او اجازه نداده که در کنار زمین شود. در دقیقه 24 نیز طبق رسم معمول، هادی نوروزی، بازیکن فقید پرسپولیس تشویق شد. هواداران مشکی‌پوشان نیز هواداران پرسپولیس را برای تشویق مرحوم نوروزی همراهی کردند. در اواسط نیمه نخست دیدار مشکی‌پوشان - پرسپولیس، شاگردان رضا عنایتی صاحب یک موقعیت تک‌به‌تک شدند که داور آن را آفساید اعلام کرد. پس از این صحنه، علیرضا بیرانوند به شدت سر مدافعان تیمش داد کشید که چرا اجازه دادند بازیکنان مشکی‌پوشان به این راحتی با دروازه‌اش تک به تک شوند. پس از آن، محمد انصاری هم مقابل بیرانوند موضع گرفت و همین موضوع درگیری لفظی دروازه‌بان و مدافع پرسپولیس را در پی داشت. حتی بیرانوند مشت خود را هم گره کرد، اما قضیه با دخالت داور و سایر بازیکنان خاتمه پیدا کرد.

توقف استقلال

تیم‌های سایپا و استقلال روز گذشته در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار گرفتند. در دقیقه ۱۰ علی قلی‌زاده فرصت داشت دروازه حسینی را باز کند که ضربه او به بیروت رفت. در پشت محوطه سایپا خطای مشکوکی رخ داد که بنیادی‌فر اعتقادی به خطا نداشت و همین موضوع سبب اعتراض شفر و فرشید اسماعیلی شد. در دقیقه ۲۰ داور مسابقه برای سایپا ضربه دروازه اعلام کرد که سبب اعتراض استقلالی‌ها شد. هواداران استقلال در دقیقه ۲۲ یاد و خاطره منصور پورحیدری را زنده نگه داشتند. در ۲۲ دقیقه شجاعیان موفق شد گل اول استقلال را به ثمر برساند. دقیقه ۲۸ استقلال فرصت داشت روی ضربه امید ابراهیمی به گل برسد که ضربه این بازیکن به بیرون رفت. نیمه نخست این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان شفر به پایان رسید. در ابتدای نیمه دوم ضربه کاشته مهدی ترابی به تیر خورد و در برگشت توپ به سر حسینی برخورد کرد که سبب مصدومیت او شد.یک جیمی جامپ در دقیقه ۶۷ وارد زمین شد و به آغوش حسین حسینی رفت و سپس ماموران نیروی انتظامی او را از زمین بیرون بردند. رضا اسدی، بازیکن جوان سایپا در دقیقه ۸۵ با یک ضربه سر حساب کار را یک بر یک کرد تا این دیدار با تساوی و تقسیم امتیازات به پایان برسد. مهم‌ترین اتفاق این دیدار را می‌توان ثبت رکورد جدیدی توسط حسینی گلر استقلال دانست. دروازه سید حسین حسینی دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال سرانجام پس از 874 دقیقه در دقیقه 85 دیدار مقابل سایپا باز شد. به این ترتیب سید حسین حسینی با رکورد 874 دقیقه، رکوردار بیشتر زمان کلین شیت در بین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال ایران شد.

دیگر دیدارها

در دیگر دیدارهای این هفته تیم‌های پیکان و سپیدرود رشت به تساوی بدون گل رضایت دادند. نفت در تهران تراکتورسازی را با 2 گل شکست داد. استقلال خوزستان در خانه با حساب یک بر صفر از سد پدیده گذشت. تیم‌های گسترش فولاد تبریز و فولاد خوزستان به تساوی یک بر یک رضایت دادند. در آخرین مسابقه نیز صنعت نفت در آبادان مقابل پارس جنوبی با تساوی یک بر یک متوقف شد. در پایان هفته نوزدهم تیم‌های پرسپولیس، فولاد و پارس جنوبی به ترتیب با 44-33 و 32 امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

نظر شما