شناسهٔ خبر: 2352371 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ فولاد اسکوچيچ خم شد!

وقتي حسين فرکي با قهرماني از فولاد خداحافظي کرد و بعد از او نيز عده‌اي از بازيکنانش يکي پس از ديگري اهواز را ترک کردند. باشگاه به اين فکر افتاد کسي را به جاي مربي قهرمان انتخاب کند که شايستگي نشستن روي نيمکت را داشته باشد.

صاحب‌خبر -

سازندگي بي‌فايده در قهرمان اهوازي

وقتي حسين فرکي با قهرماني از فولاد خداحافظي کرد و بعد از او نيز عده‌اي از بازيکنانش يکي پس از ديگري اهواز را ترک کردند. باشگاه به اين فکر افتاد کسي را به جاي مربي قهرمان انتخاب کند که شايستگي نشستن روي نيمکت را داشته باشد. آنها به سراغ دراگان اسکوچيچ رفتند که فصل گذشته از ملوان بي‌ستاره و بي‌پول تيم قابل احترامي ساخته بود. وقتي اين مربي دراولين سال حضورش در انزلي جايگاهش را تثبيت کرد انتظار هم مي‌رفت که طرفداران زيادي پيدا کند و تيم‌ها به سراغش بروند. پذيرفتن هدايت تيم قهرمان در هر شرايطي براي يک مربي کار سختي است چرا که تداوم موفقيت همواره دشوار است. به خصوص که بازيکنان اصلي و تاثيرگذارش را از دست بدهد. اما با همه اين سختي‌ها و مشکلات مرد کروات دست به ريسک بزرگي زد و هدايت تيم قهرمان رابر عهده گرفت.
دو شوک ابتداي فصل
اسکوچيچ به توانايي‌هايش اطمينان کامل داشت و نمي‌ترسيد با رفتن به اهواز تصويرش خراب شود. او تيم از هم پاشيده را تحويل گرفت و بدون اينکه به بازار برود و خريدهاي زيادي انجام دهد با همان تيم‌ نصف ونيمه کارش را شروع کرد. دراگان تنها يک خريد داخلي داشت و دو خريد خارجي که از همين سه خريد نيز يکي از آنها از همان ابتدا با مشکل مواجه شد و چند هفته‌اي به کار فولاد نيامد. بختيار رحماني کاپيتان ومغز متفکر فولاد که دو سال است وابسته به او شده دومشکل بزرگ به سراغش آمد.يکي ابطال کارت پايان خدمت و ديگري مصدوميت رباط صليبي که باعث شد به طور کلي ليگ را از دست بدهد و دومين شوک اينگونه به تيم وارد شد. اما دراگان و شاگردانش به راهشان ادامه دادند و شروع خوبي هم داشتند.
استخراج معدن
اسکوچيچ با تغيير سيستم هم جاي خالي مهاجمان جدا شده و محروم را پر کرد و هم جاي خالي مغز متفکر تيم را که کمتر کسي فکرش را مي‌کرد بازيکني‌ جاي رحماني را پرکند. او با بازي دادن به يوسف وکيا و تغيير پست سروش رفيعي خلا هافبک‌هاي تاثيرگذار فصل گذشته را پر کرد ولي وکيا نيز به دليل حضور در اردوي تيم‌ملي اميد دوباره دست اسکوچيچ رادر «حنا» گذاشت تا او به فکر جايگزين اين بازيکن هم باشد. اما دراگان بازيکني به نام احمد عبداله‌زاده را رو کرد که حتي خيلي زود به تيم‌ملي هم دعوت شد ولي او نيز به دليل مشکل کارت پايان خدمت سربازي از دست فولاد رفت تا کشف‌هاي اسکوچيچ يکي پس از ديگري بسوزند.
سر و کله دوپينگ هم پيدا شد!
فولادي‌ها با همين شرايط کنار آمدند و پا به پاي حريفان پرقدرت پيش رفتند. اما اين پايان کار نبود و پديده‌اي شوم به نام دوپينگ به سراغ فولاد آمد تا تمام معادلات را به هم بريزد. دو روز قبل از بازي با صباي قم خبر رسيد که ايوب والي کاپيتان و مدافع ثابت مرکزي فولاد تست دوپينگش مثبت شده و قادر به همراهي تيمش نيست. در اين ميان دست خالي اسکوچيچ باعث شد او فرصت را به جواني به نام سروش سعيدي بدهد از اين بازيکن در مرکز خط دفاعي استفاده کند اما جالب اينجاست که اين مدافع جوان نيز تنها يک بازي ميهمان اسکوچيچ بود و چون خبر دادند او هم مشکل کارت پايان خدمت دارد و... البته به اين نفرات بايد شهاب کرمي را نيز اضافه کرد که ديگر نمي‌تواند براي فولاد به ميدان برود. حال در بدترين شرايط اسکوچيچ نه سروش رفيعي را در اختيار دارد و نه ايوب والي ونه بازيکنان جواني که کشف کرده است. اينکه آينده تيم قهرمان چه مي‌شود و مرد کروات با مشکلات عجيب و غريب فوتبال ايران چه مي‌کند به قول ابن‌قاسم سرپرست تيم اگر ديوانه نشود هنر کرده است! در هر حال اسکوچيچ با همه مشکلات کنار آمد ولي اينکه قبل از هر بازي به او خبر دهند فلان بازيکن فلان مشکل را دارد و نمي‌تواند بازي کند بحث فني نيست و کاري از دست مربي برنمي‌آيد.
 

نظر شما